سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

روح‌الله زمانی، بازیگر نوجوان فیلم «خورشید» در این گفت‌وگوی کوتاه از حضورش در فیلم خورشید و همکاری‌اش با تیم مجیدی می‌گوید و از مشکلاتی که بچه‌های کار دارند.

روح‌الله زمانی، بازیگر نوجوان فیلم «خورشید»

همشهری آنلاین - فهیمه پناه‌آذر: بچه بریانک است؛ می‌گویم بریانک غربی یا شرقی؟ می‌خندد: «فرقی ندارد محله بریانک یکی است.» محله‌ای که چندین سال است به‌خاطر اتوبان نواب به ۲قسمت تقسیم شده است. روح‌الله زمانی تک‌فرزند است و امسال کلاس هشتم را می‌خواند. می‌گوید کرونا باعث شده که درسش را در خانه و با برنامه شاد ادامه دهد و این روزها عجیب به‌دنبال آموختن است. از مجید مجیدی می‌گوید و از محمد عسگری و هومن بهمنش. از رفاقت آنها می‌گوید و دوست‌داشتن‌شان و اینکه می‌خواهد به حرف‌های آنها گوش بدهد و تا می‌تواند درس بخواند و تلاش کند. آنقدر صمیمی صحبت می‌کند و از جفای زمانه می‌گوید که دوست داری ساعت‌ها با او حرف بزنی. زمانی حالا برنده بهترین بازیگر نوظهور شناخته شده است. می‌گویم: معروف شده‌ای و ممکن است باز هم پیشنهاد بازی در فیلمی داشته باشی. در همه صحبت‌هایش از امید به خدا می‌گوید و اینکه دوست دارد بازی را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: ویدئو | لحظه اعلام نام روح‌الله زمانی به عنوان برنده جایزه مارچلو ماستریانی

در این گفت‌وگوی کوتاه از حضورش در فیلم خورشید و همکاری‌اش با تیم مجیدی می‌گوید و از مشکلاتی که بچه‌های کار دارند.

  • آقای مجیدی برای فیلمش بازیگر نوجوان می‌خواست و فراخوان داده بود. چطور شد که تست دادی و همکاری‌ات چگونه شکل گرفت؟

گفته بودند که تمام بازیگران کودک را به‌جز بازیگر نقش «علی» پیدا کرده‌اند و به‌دنبال علی در فیلم خورشید هستند. آقای عسگری همراه دستیارهایش به مدرسه ما در همان بریانک آمدند. مدرسه‌مان معمولی است و از همه گروه بچه‌ای در این مدرسه درس می‌خوانند؛ بچه‌هایی که برای حضورشان در مدرسه کار می‌کنند یا افراد دیگر. ۵۰۰نفر بودیم و از اکثر آنها تست گرفته شد و من توانستم نظرشان را جلب کنند و خدا به من خیلی کمک کرد. بعد از اینکه در تست اولیه موفق شدم، پس از ۱۰روز آقای مجیدی صدایم کرد و باز تست گرفت. به‌جز من ۴نفر دیگر هم کاندیدا بودند و باز هم خدا را شکر من توانستم رضایت آقای مجیدی را به‌دست بیاورم.

  • شاید بعد از موفقیتت به تو پیشنهاد بازی بدهند و باز هم در فیلمی بازی کنی. تا حالا شده در تنهایی‌ات به مشهور شدن فکر کنی و اینکه بازیگر توانایی شوی؟

آقای مجیدی مرا به این حوزه وارد و خیلی حمایتم کرد. بازی کردن را دوست دارم و به آن علاقه‌مند شدم. دوست دارم یاد بگیرم و حالا هم خوشحال هستم که توانستم همه را خوشحال کنم. اینکه جایزه گرفتم بهترین خبر برایم بود. پدر و مادرم را خوشحال کردم. باید خودم تلاش کنم.

  • اما شاید کسی هم به تو پیشنهاد بازی ندهد. در این صورت ناراحت می‌شوی؟

خدا مرا در این راه گذاشت و آقای مجیدی انتخاب و کمکم کرد، اما اگر می‌خواهم موفق باشم باید خودم تلاش کنم. سرنوشت آدم‌ها دست خودشان است.

  • در زمان بازی در خورشید آقای مجیدی چقدر به تو کمک و راهنمایی‌ات می‌کرد؟ ارتباطت با گروه چگونه بود؟

آقای مجیدی به جز اینکه کارگردان باشد برای همه ما یک رفیق بزرگ است. یک مرد خوب که همه‌اش حمایتمان می‌کرد. او دل بزرگی دارد. همیشه حین بازی کمک می‌کرد و وقتی با ما صحبت می‌کرد می‌گفت درس بخوانید. من هم به همین دلیل تلاشم را می‌کنم. من از صفر شروع کردم و باید تلاش کنم.

با موقعیت‌های بازی در فیلم راحت کنار می‌آمدم؛ چون خیلی‌ها سر صحنه به ما کمک می‌کردند. به‌نظرم ما گروه جادویی داشتیم. آقای مجیدی همه ما را دوست داشتند و وقتی حمایت آنها را می‌دیدم، انرژی می‌گرفتم و هیچ وقت خسته نشدم. وقتی می‌دیدم آقای عسگری و آقای بهمنش اینقدر کار می‌کنند، انرژی می‌گرفتم. وقتی آقای مجیدی اینقدر همراهمان بود از پس همه کارها برمی‌آمدم.

  • کرونا گرفته بودی و نتوانستی به جشنواره ونیز بروی. الان بهتری؟

من علائمی نداشتم، اما جواب آزمایشم مثبت بود.

  • ناراحت نشدی به جشنواره ونیز نرفتی؟

راستش نه؛ چون همیشه فکر می‌کنم خداوند وقتی چیزی را می‌گیرد، حتما چیز بهتری به ما می‌دهد.

کد خبر 549294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha