سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه ۲۳ شهریور از افزایش بی‌سابقه روزانه در موارد کرونا در جهان به میزان ۳۰۷۹۳۰ مورد خبر داد.

ّIndia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بیشترین موارد افزایش روزانه در کشورهای هند، آمریکا و برزیل رخ داده است. شمار موارد مرگ نیز با افزایشی ۵۵۳۷ موردی به ۹۱۷۴۱۷ مورد رسید.

هند روز یکشنبه ۹۴۳۷۲ مورد جدید، آمریکا ۴۵۵۳۲ مورد جدید و برزیل ۴۳۷۱۸ مورد جدید کرونا گزارش کردند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته آمریکا و هند هر کدام بیش از ۱۰۰۰  و برزیل ۸۷۴ مورد جدید مرگ گزارش کردند.

رکورد قبلی سازمان جهانی بهداشت برای موارد جدید در ۲۴ ساعت ۳۰۶۸۵۷ مورد مربوط به ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) بود. رکورد گزارش مرگ‌های روزانه ناشی از کرونا نیز ۱۲۴۳۰ مورد مربوط به ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) است.

هند از لحاظ شمار موارد روزانه جدید کرونا در جهان پیشتاز است و هفته گذشته با گزارش ۹۷۵۷۰ مورد عفونت در یک روز رکورد به جای گذاشت.

شمار روزانه موارد جدید در آمریکا رو به کاهش است و نسبت به اوج  بیش از ۷۷۰۰۰ مورد جدید گزارش شده در ۱۶ ژوئیه (۲۶ تیر) حدود ۴۴ درصد افت کرده است. شمار موارد روزانه کرونا در بزریل نیز رو به کاهش است.

در حالی که شمار کل موارد کرونا در هند از ۴.۷۵ میلیون گذشته است، در برخی از بخش‌های این کشور اکسیژن پزشکی کمیاب شده است. فقط آمریکا با حدود ۶.۵ میلیون مورد کرونا شمار بیشتری از موارد عفونت کرونا نسبت به هند دارد.

کد خبر 549246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha