بانک مرکزی از امروز اجازه داد که سقف قیمت در بازار دوم که به نیما معروف است برداشته شود و نرخ ارز بر اساس عرضه و تقاضا کشف شود.  علاوه بر این تخصیص ۲۲۰۰ دلار به هر کارت ملی باقیمت بازار از سر گرفته شد.

دلار - ارز

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز،  به دنبال این تصمیم قیمت خرید ارز بانک مرکزی از امروز اجازه داد که سقف قیمت در بازار دوم که به نیما معروف است برداشته شود و نرخ ارز بر اساس عرضه و تقاضا کشف شود.

 علاوه بر این تخصیص ۲۲۰۰ دلار به هر کارت ملی با قیمت بازار از سر گرفته شد.

به دنبال این تصمیم قیمت خرید ارز در صرافی ملی ۳۲۰۰ تومان بالا رفت و قیمت فروش هم ۳۱۶۰ تومان افزایش یافت، نرخ دلار نیز در بازار نیما وارد کانال ۲۶ هزار تومان شده است.

بانک مرکزی از ابتدای روز با برداشتن سقف قیمت در نیما و بازار متشکل به نرخ دلار در بازار حمله کرد. پس از این حمله قیمت در بازار و معاملات پشت خطی دچار شوک شد. طوری که قیمت دلار بازار از کانال ۲۷ به کانال ۲۶ عقب نشینی کرد.

بانک مرکزی امروز  ابتدا ممنوعیت عرضه ۲۲۰۰ دلار به هر کارت ملی برای یک‌بار در سال را برداشت، سپس سقف قیمت در بازار نیما را حذف کرد تا قیمت از ملاقات عرضه و تقاضا به دست آید و دست‌آخر قیمت صرافی ملی که نماد بازار متشکل است را با بیش از سه هزار تومان افزایش به قیمت بازار نزدیک کرد.

بانک مرکزی امروز دو تصمیم کلیدی برای قیمت ارز گرفت. حذف سقف قیمت در نیما و نزدیک کردن نرخ بازار متشکل به بازار آزاد. پس از این تصمیم قیمت دلار در بازار تا سطح ۲۶ هزار ۳۰۰ تومان پایین آمد، دلار در ساعت سه وارد کانال ۲۷ شده بود، معامله گران با این تصمیم دچار شوک و غافلگیری شدند و قیمت دلار فردایی نیز نزولی شد. البته قیمت سکه تا کنون به این اتفاقات واکنشی نشان نداده است.

کد خبر 549241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha