مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

امروزه یکی از بهترین راه های کسب اعتبار و شهرت برای محصولات و خدمات این است که صاحبان آن ها نسب به ثبت برند اقدام کنند. البته در این رابطه باید بدانید که ثبت علامت تجاری یک امر تخصصی محسوب می شود که به دانش و اطلاعات کافی نیاز دارد.

image-20200914101606-1.png

در صورتی که نسبت به این امر و مراحل آن اطلاعات کافی نداشته باشید، ممکن است زمان زیادی را برای ثبت لوگوی تجاری صرف کنید و حتی باید برخی از هزینه ها را چندین مرتبه پرداخت کنید؛ بنابراین اگر می خواهید متخصص ثبت نشان تجاری شوید، باید با مراحل، مدارک و هزینه های این امر اداری آشنا باشید.

به همین دلیل در ادامه این مقاله تلاش می کنیم هر آنچه در رابطه با ثبت نشان تجاری باید بدانید را برای شما شرح دهیم که در پایان در این امر متخصص شوید.

آشنایی با مدارک موردنیاز برای ثبت برند

همانطور که می دانید، برای هر کار اداری باید مدارکی را تهیه کنید. ثبت علامت تجاری نیز از این امر مستثنا نیست. البته نکته قابل توجه این است که ثبت علائم تجاری به دو شکل حقیقی و حقوقی انجام می شود. به همین جهت مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت خواهد بود.

بنابراین در ادامه به طور مجزا مدارک مورد نیاز برای هر یک از این اشخاص را برای شما شرح می دهیم:

مدارک لازم برای ثبت علائم تجاری حقیقی

· کپی از کارت ملی و شناسنامه شخص متقاضی؛

· کپی از هر گونه مجوزی که دلالت بر فعالیت شرکت مورد نظر داشته باشد؛

· ارائه چند نمونه از لوگوی مورد نظر در ابعاد 6×6.

مدارک لازم برای ثبت لوگوی تجاری حقوقی

· کپی از کارت ملی و شناسنامه؛

· کپی از مجوز فعالیت شرکت اعم از مجوز کسب، پروانه ساخت، پروانه بهره برداری و غیره؛

· کپی از روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت.

نکات مهم در رابطه با مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری

برای ثبت علائم تجاری هنگام تهیه مدارک باید به دو نکته زیر توجه داشته باشید:

  • در رابطه با ارائه کپی آخرین تغییرات شرکت برای ثبت علائم تجاری اشخاص حقوقی، دقت کنید که نباید بیش از دو سال از این تغییرات گذشته باشد.
  • در صورتی که در طراحی برند موردنظر از حروف لاتین استفاده شود، اشخاص حقیقی و حقوقی باید کپی کارت بازرگانی خود را نیز ارائه دهند.

حال پس از آشنایی با مدارک مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری، باید با مراحل این کار آشنا شوید که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

مراحل ثبت نشان تجاری

ثبت برند همچون بسیاری از موارد اداری دیگر مراحل قانونی به خصوصی دارد که باید به درستی طی شوند. بنابراین اگر می خواهید که در این امر متخصص شوید؛ باید با مراحل ثبت نشان تجاری آشنایی داشته باشید. این مراحل عبارت است از:

1. طراحی برندی متناسب با ویژگی های محصول و خدمات مورد نظر و براساس قوانین ایران و جهان؛

2. استعلام از برند طراحی شده جهت بررسی تکراری نبودن آن؛

3. مراجعه به سامانه مالکیت معنوی و درخواست ثبت لوگوی تجاری؛

4. تکمیل و اسکن اظهارنامه و مدارک مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری؛

5. پرینت از برگه نمایش داده شده و ارائه به اداره مالکیت معنوی؛

6. دریافت فرم تاییدیه از اداره مربوطه و ورود اطلاعات در سامانه؛

7. تایید اطلاعات و دریافت نام کاربری و رمز عبور برای پیگیری های بعدی؛

8. بررسی برند مورد نظر از طرف کارشناسان مربوطه و تایید درخواست ثبت؛

9. مراجعه به اداره مالکیت معنوی و تشکیل پرونده فیزیکی؛

10.  پرداخت هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی اول و دریافت یک نسخه از آن پس از گذشت هفت روز از پرداخت هزینه؛

11.  پرداخت هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی دوم پس از گذشت 30 روز از چاپ آگهی روزنامه رسمی اول؛

12.  دریافت یک نسخه از آگهی روزنامه رسمی دوم پس از گذشت هفت روز از پرداخت هزینه؛

13.  ارائه مدارک اسکن شده در سایت به اداره مالکیت معنوی و دریافت سند برند مورد نظر.

برای ثبت علامت تجاری چه هزینه هایی باید پرداخت شود؟

جالب است بدانید که برای ثبت لوگوی تجاری باید هزینه های متفاوتی را پرداخت کنید که در طول مراحل این امر صورت می گیرد. از جمله این هزینه ها عبارت است از:

  •  هزینه کپی از مدارک؛
  •  هزینه طراحی برند مورد نظر؛
  •  هزینه اظهارنامه؛
  •  هزینه تایید اظهارنامه؛
  •  هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی اول؛
  •  هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی دوم؛
  •  هزینه حق الثبت؛
  •  و بسیاری موارد دیگر.

علاوه بر این باید بدانید که در صورت سهل انگاری یا عدم تخصص در امر ثبت برند، ممکن است که هزینه های بیشتری را متحمل شوید. زیرا با هر خطا باید مجدد مراحل ثبتی را طی کنید؛ بنابراین انجام این امور ثبتی به تنهایی و بدون تخصص کار آسانی نخواهد بود.

تخصص در ثبت لوگوی تجاری با ثبت فردا

از آنجایی که ثبت نشان تجاری کاری تخصصی و پیچیده است، شما باید در این زمینه دانش و اطلاعات کافی را داشته باشید. به همین جهت علاوه بر آنچه در این مقاله ذکر شد، بهترین راه این است که با متخصصان و مشاوران ثبت علائم تجاری ارتباط برقرار کنید.

در این رابطه باید بدانید که مشاوران ثبت فردا به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی و پاسخ به سوالات شما در رابطه با ثبت علامت تجاری هستند. بنابراین با کمک این افراد در امر ثبت علائم تجاری متخصص می شوید.

کد خبر 549084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha