یک میلیارد و ۳۲ میلیون دلار با اجرای طرح‌های در حال ساخت و نصب تجهیزات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سرمایه‌گذاری می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در تشریح طرح‌های سرمایه‌گذاری این منطقه ویژه اعلام کرد: مرحله دوم گندله سازی مادکوش با ظرفیت تولید سالانه ۲/۵ میلیون تن گندله سنگ آهن و مرحله دوم واحد فولادسازی فولاد کاوه جنوب با ظرفیت تولید سالانه ۱/۲ میلیون تن بیلت فولادی از بزرگترین طرح‌های در حال ساخت و نصب است که در مجموع نیاز به ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه دارد.

حسن خلج طهرانی بیان کرد: مرحله نخست فولاد مبشر نور دریا با ظرفیت تولید سالانه ۱/۵ میلیون تن شمش فولاد با سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیون دلار از دیگر طرح‌های مهم  در حال ساخت منطقه ویژه اقتصادی است.

وی اظهار کرد: شرکت پتروپالایش تسخیر که به تولید حلال‌های نفتی می‌پردازد نیز ظرفیت تولید ۳۶ هزار تن فرآورده را خواهد داشت که در این طرح نیز سه میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، تولید قیر شرکت «پالایش نفت جی»، تولید فرومنگنز «یکتا فولاد دوران» و ساخت شرکت خدمات فنی ومهندسی «امین تجارت هرمز» را از دیگر طرح‌های در حال ساخت عنوان کرد و گفت: در مجموع برای این طرح‌ها یک میلیارد و ۳۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

خلج طهرانی در پایان به هم‌افزایی برای ایجاد جهش تولید تاکید کرد و افزود: چنانچه ظرفیت‌های داخلی را فعال و مورد استفاده قرار دهیم، شاخص‌های اقتصادی و صنعتی کشور به سرعت بهبود خواهد یافت.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با داشتن اسکله اختصاصی مجهز به نوار متحرک تخلیه و بارگیری به طول ۳۲ کیلومتر به عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم و فلز روی با جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۱ هزار و۵۰۰ نفر در غرب شهر بندرعباس در استان هرمزگان قرار دارد.

کد خبر 548889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha