سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره ریاست جمهوری خانم‌ها گفت: دقیقاً مسئله ممنوعیت‌های قانونی نیست و پای مسائل فرهنگی در میان است. شاید در دوره‌ای ریاست جمهوری خانم‌ها هم اتفاق بیفتد.

کدخدایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه اطلاعات، عباسعلی کدخدایی افزود: کما اینکه در هیچ دوره‌ای وزیر زن نداشتیم اما در دولت آقای احمدی‌نژاد یک وزیر زن هم منصوب شد. بنابراین، منع قانونی وجود ندارد و شاید در دوره‌های آتی رئیس جمهور زن هم داشته باشیم.

 کدخدایی در این باره توضیح داد: قوانین بخشی از این مساله است اما از نظر من، بخش عمده‌ای از آن بحث فرهنگی است. می‌توانیم همین سوال را به این صورت مطرح کنیم که چرا در آمریکا بعد از سیصد سال هنوز رئیس جمهور زن نداریم. آیا بحث تفاوت بین زن و مرد بوده است؟ به نظر می‌رسد بیشتر این موضوع فرهنگی است. بگذارید مثال دیگری از داخل کشور خودمان‌ بزنم. در همین انتخابات اخیر، تعداد خانم‌هایی که برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کردند و تایید صلاحیت شدند بسیار زیاد بود. از بین آنها تعداد ۱۶، ۱۷ نفر انتخاب شدند. یعنی خانم‌ها هم به خودشان رای نمی‌دهند، اینجا که دیگر شورای نگهبان مقصر نیست. 

کد خبر 548867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    44 3
    رای بی رای زن، مرد، خواجه هیچکاره هیچکاره است
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    18 5
    شماانتخاب کنیدرای باهم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    26 4
    نه به رای
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    90 7
    شما هم میدونید ما هم میدونیم دنیا هم میداند که فقط در مورد زنان شعار می دهید وزیر زن در دوره ی احمدی نژاد را هم دیدیم که به چه عاقبتی دچار شد زنان را در کابینه ی فعلی هم میبینیم که چطور در حاشیه هستند فقط شعار می دهید.شما مردان قدرت طلب و طماع سیری ناپذیرید .نیازی به حاشا کردن نیست زنان به شایستگان رای میدهند .میدان را باز بگذارید تا فرق بین دوغ و دوغاب معلوم شود.