معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از ثبت‌نام مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان خبر داد و گفت: جلسه‌ای برای بررسی و رفع مشکلات پرداخت وام تشکیل می‌شود.

بازنشسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عادل دهدشتی در مورد وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: سال گذشته اعتبار وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال این مبلغ ۵ برابر شده و به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است و ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند از وام ۵ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

وی گفت: این اعتبار در دو مرحله پرداخت و توزیع می‌شود مرحله اول ۳۵۰ میلیارد تومان بود که نیمه اول امسال در قالب تسهیلات وام پرداخت شد و مرحله دوم نیز با توجه به شرایط خاص کرونایی از طریق سامانه‌ای که طراحی شده پرداخت خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: بازنشستگان می‌توانند بدون مراجعه به بانک برای دریافت وام ضروری در سامانه‌ای که طی هفته جاری اعلام خواهد شد، ثبت نام و برای دریافت وام اقدام کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کانون‌ها، درخواست دستی و مراجعه به شعب نیست.

وی در خصوص بازنشستگانی که در اولویت دریافت وام هستند، گفت: سهمیه هر استان مشخص شده و به نسبت تعداد بازنشستگان و افرادی که در سنوات گذشته وام دریافت نکرده‌اند، وام ضروری پرداخت می‌شود.

دهدشتی در پاسخ به این سوال که ارائه وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی شرط سنی دارد یا خیر، گفت: خیر شرط سنی در این خصوص اعلام نشده است. گزارش‌هایی در خصوص برخی سختگیری‌ها به ما رسیده که قرار است جلسه‌ای با مسئولان بانک برگزار و این موارد را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی افزود: شرایط بازنشستگان را درک می‌کنیم و قصد کمک و ارائه تسهیلات به آنها را داریم به همین دلیل نمی‌خواهیم که برای دریافت وام دچار مشکل شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مورد مبلغ وام نیز گفت: برای پرداخت وام به بازنشستگان با کانون عالی بازنشستگان جلساتی برگزار شد و تصمیم نهایی برای پرداخت و مبلغ وام گرفته شد و نظر کانون عالی بازنشستگان این بود که با توجه به مشکلات فعلی و شرایط جامعه تعداد بیشتری از بازنشستگان از این تسهیلات برخوردار شوند.

دهدشتی گفت: تمام تلاش خود را برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم سال آینده این خدمت را افزایش دهیم.

کد خبر 548530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس US ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    11 5
    باسلام ممنون از لطف شما خداوند خیرتون بده من تا حالا وامی نگرفته ام فقط سایت را اعلام کنید
  • جعفرنیا هستم IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    4 0
    شمارا بقران سوک کنید که بتوانم بکیرم نه این که وام اول رفتم بکیرم یک چک بابت بچم دادم در نمایندکی ندادن این کار دورست نیس این را حل کنید
  • باز نشسته US ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    14 4
    لطفا بجای وام حقوق باز نشستگان را همراه با رشد تورم زیاد کنید
  • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    13 0
    با سلام ۱۴ ساله باز نشسته شدم تا حال وام نگرفتم به علت نیاز مالی به کانون تبریز تقاضا دارم تا حال جوابی ندادن
  • مستمری بگیر IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    8 2
    خدا خیرتون بده تو این آشفته بازار ی بفکر ما بیسرپرستان هم باشید ماهم خیلی دستمان خالیه و احتیاج به این وام ها داریم ممنون
  • مستمری بگیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    18 3
    همه صحبتهای شما فقط در حد حرفه ما هر موقعه اقدام کردیم به ما گفتن وامی در کار نیست اینها فقط حرف میزنن چیزی به ما ابلاغ نشده تو رو به خدا اینقدر مردم سر کار نگذارید به حرفهایتان عمل کنید این قشر خیلی ضعیف هستن وتوان کار کردن دواره رو ندارند