حکم قصاص یک متهم به قتل (نوید افکاری) که در سال ۹۷ فردی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز به مرحله اجرا درآمد.

نوید افکاری

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت:  این متهم ۴۶ روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه ۹۷ دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز  جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل گردید متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.

این مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: پس از این نیز رأی صادره با  اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور بررسی که در نهایت حکم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

گفتنی است روند رسیدگی به این پرونده از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود که تا ابتدای امسال به طول انجامید.

در همین زمینه:

کد خبر 548511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    اگر بی گناه بوده روح و روانش شاد.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    خدا قوت قوه قضائیه انشالله تمام خائنین و جنایتکاران
    • سولی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      جناب باهوش!اگه بی گناه بود که زندگی یه شخص یه انسان ازش گرفته شده...بسنده کردپ به جمله روح و روانش شاد هم شد حرف؟؟؟
  • بی وطن DE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    40 11
    چه بود این همشهری و چه شد!!! باعث تاسف است که نظزات در صف انتشار دیروز 47 تا بودند و امروز 0. واقعا مایه شرمندگی و بی آبرویی است. چنین روزنامه ای اسم خودش را گذاشته همشهری. اگر پاک کردن صورت مسئله و پاک کردن نطرات مردم به این شکلی که شما به اصطلاح روزنامه نگاران آن را انجام می دهید، اسمش سانسور نیست، پس چیست؟ برای همه آن دسته از ایرانیانی که در برابر ظلم سکوت می کنند، آرزوی ذره ای غیرت و حس همنوع دوستی و شجاعت می کنم. چرا که ایرانی های داخل ایران ظاهرا دلشان به چیزهای کوچک خوش شده و مبارزه را به دوش بحش کوچکی از مردم نهاده اند. نوید افکاری مرد بود. شرمتان باد که اینگونه بزدلانه خودتان را در شمال شهر تهران پنهان کرده اید، دارید مثل کبک حق مردم بی گناه و گرسنه و معترض را با حق الزحمه هایی که زحمتی در ازایش نمی کشید، بالا می کشید و بعد اینگونه بزدلانه رفتار می کنید. شما روزنامه نگار نیستید. شما همکاران ضحاک زمان و دشمن مردم هستید. خجالت بکشید.
  • DE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    32 5
    چرا نطرات مردم را درج نمی کنید اگر نظری مخالف باشد ولی حاوی توهین و بی احترامی نباشد باید منتشر شود من چند نظر نوشتم خیلی مودبانه منتشر نکردید وظیفه شما روزنامه نگاران رساندن صدای مردم به مسئولین است. نمی دانم آیا شما به خاطر فقط انتقال نظر مردم دیگر که ممکن است مخالف یا موافق شما باشند مواخذه و بازداشت می شوید و روزنامه هایتان توقیف خواهد شد؟ پس می توان گفت حرفه روزنامه نگاری در اینجا هیچ معنایی ندارد و نباید ناراحت شوید که مردم اخبار واقعی را می خواهند از زبان رسانه های خارجی بشنوند.شما روزنامه نگاران و خبرگزاریها وظیفه سنگینی در قبال مردم دارید بریدن صدای مردم و خفه کردن آنها توسط شما معادل تجاوز به حقوق بشر و عدالت اجتماعی و گناهی نابخشودنی است‌. وجدانتان را بیدار کنید و صدای مردم باشید نه مسئولین