شرکت پلوتو فیلم در برلین حق پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «خط فرضی»، نخستین تجربه کارگردانی فرنوش صمدی را از آن خود کرد.

سحر دولتشاهي در فيلم خط فرضي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، «خط فرضی» یکی دو روز دیگر نخستین بار در جهان در بخش اکتشاف جشنواره فیلم تورنتو روی پرده می‌رود؛ بخشی که ویژه رقابت فیلم‌های اول و دوم است. جشنواره تورنتو یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمای جهان در منطقه آمریکای شمالی است و چهل و پنجمین دوره از روز پنجشنبه در این شهر کانادا آغاز شد. بسیاری از فیلم‌های مهم فصل جوایز کار خود را از تورنتو آغاز کرده‌اند.

«خط فرضی» بر اساس یک داستان واقعی روایت می‌شود و داستان یک بانوی معلم در شهر تهران است که می‌خواهد برای شرکت در جشن عروسی به شمال برود. همسر زن جلوی او را می‌گیرد و حالا پای یک تصمیم و اقدام مهم در جامعه‌ای مردسالار به میان می‌آید. صمدی که پیش‌تر با فیلم‌های کوتاه خود در جشنواره‌های معتبر کن و لوکارنو درخشیده بود و اعلام کرده است «خط فرضی» نخستین بخش از سه‌گانه سینمایی او درباره رازها و دروغ‌ها در جامعه امروز ایران است.

سحر دولتشاهی و پژمان جمشیدی با هنرمندی حسن پورشیرازی و آزیتا حاجیان بازیگران اصلی «خط فرضی» هستند و علی مصفا هم سابقه همکاری با اصغر فرهادی را در کارنامه دارد، در این فیلم در مقام تهیه‌کننده ظاهر شده است. «خط فرضی» پس از نمایش در تورنتو راهی جشنواره فیلم لندن می‌شود که قرار است شصت و چهارمین دوره آن ۱۶ تا ۲۷ مهر در انگلیس برگزار شود. این فیلم در تورنتو سه نمایش در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه آینده خواهد داشت.

کد خبر 548254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha