معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در جلسه اخیر شورای ملی ثبت آثار منقول قرآن شصت‌پاره مسجد میرخضرشاه محله چهارمنار یزد واجد ارزش ثبت در فهرست آثار منقول فرهنگی تاریخی شناخته شد.

قرآن قاجاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اصغر صمدیانی افزود: یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملی است.  بررسی و شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسنامه‌های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیر منقول تاریخی _ فرهنگی، بافت‌های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی نیز از دیگر وظایف این معاونت است.

علی اصغر صمدیانی ادامه داد: قرآن شصت پاره مسجد میرخضر شاه در قطع وزیری، با جلد ضربی از جنس پوست آهو، به خط نسخ قرآنی بر مسجد خضرشاه وقف شده، که با توجه به شرایط حفاظتی نامناسب تنها شانزده تای آن باقیمانده و بقیه یا مفقود شده یا موریانه آن را ازبین برده است.

مسجد خضرشاه، مربوط به سده ۹ -۱۰ هجری قمری است که در محله چهارمنار یزد واقع شده و در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۷۸ با شماره  ثبت ۲۵۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 548184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha