مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان و اینکه فلان خانه را از کجا آورده؟! چه ربطی به انتقاد از سخنان ایشان دارد؟! از این روی باید به کسانی که علت اصلی شایعه‌سازی درباره زندگی خصوصی آقای پناهیان را، ناتوانی در مقابله علمی و منطقی با سخنان ایشان می‌دانند، حق بدهید.

حسین شریعتمداری

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از کیهان، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «مسلمان ز جور زبانش نرست!» نوشت:

داستانی را که در پی خواهد آمد، پیش از این نیز (۲ سال قبل) در یکی از یادداشت‌های کیهان و در پاسخ به جنجالی که علیه آقای محسن رضایی مطرح شده بود، آورده بودیم و امروز هم آن را وصف‌الحال می‌دانیم.

ماجرا چنین است؛

«چند صد سال قبل- در دوران صفویه- با صلاحدید و تصمیم دانشمندان و عالمان دینی، مرحوم شیخ بهایی به نجف اشرف اعزام شد تا از مرحوم مقدس اردبیلی که عالمی بلندمرتبه و جلیل‌القدر و ساکن نجف اشرف بود برای حضور در ایران و تقویت حوزه‌های علمیه دعوت کند.

شیخ بهایی که خود دانشمندی برجسته و بلندآوازه بود پس از رسیدن به نجف اشرف و زیارت مرقد مطهر حضرت امیر علیه‌السلام، بی‌درنگ به مجلس درس مقدس اردبیلی وارد شد.

در اثنای درس، اشکالی به نظر شیخ رسید و به روال جاری حوزه‌های علمیه، ضمن طرح اشکال خویش، پاسخ مقدس را طلبید. مرحوم مقدس با ارائه دلایلی اشکال شیخ را ناوارد دانسته و پاسخ داد. مرحوم شیخ بهایی، اشکال دیگری را مطرح کرد و این بار نیز پاسخ مستند و مستدلی شنید و در ادامه درس برای بار سوم، اشکال کرد ولی مرحوم مقدس اشکال اخیر را بی‌پاسخ گذاشت، چنانکه گویی برای آن پاسخی ندارد.

فردای آن روز- و یا چند ساعتی بعد از پایان مجلس درس- مرحوم مقدس اردبیلی اشکال سوم مرحوم شیخ بهایی را پاسخ داد.

شیخ پرسید؛ آیا حضرت استاد بعد از مطالعه بیشتر به این پاسخ مستدل رسیده‌اند؟ و مقدس گفت؛ پاسخ اشکال سوم شما را نیز به هنگام طرح آن می‌دانستم و در مقابل سؤال آمیخته به تعجب شیخ بهایی که چرا همان هنگام پاسخ ندادید؟! فرمود؛ این روزها، ایران با همت عالمان بزرگ دینی به کانون گسترش مکتب تشیع تبدیل شده و چشم و گوش جهان اسلام به آن سوی دوخته است و شما یکی از استوانه‌های شناخته شده این کانون هستید، و من به عنوان یک طلبه - تواضع و خلوص مقدس را ببینید- ترجیح دادم مراتب علمی شما در نگاه حاضران، برتر از این طلبه تلقی شود، زیرا بیم آن داشتم که با پاسخ سؤال سوم شما، این استوانه ترک بردارد و خدای نخواسته از این رهگذر به کانون عظیم تشیع ایران که در آینده نقش سرنوشت‌سازی در جهان اسلام خواهد داشت، آسیبی وارد شود.

دو روز قبل برادر عزیزمان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای علیرضا پناهیان با انتشار یک کلیپ صوتی و تصویری به شایعاتی که این روزها علیه ایشان مطرح شده است پاسخ داد که هرچند به عقیده نگارنده، شخصیت پاک و فداکار ایشان برای همه مردم شناخته شده است و از این روی نیازی به پاسخ نبود ولی در این‌باره اشاره به دو نکته ضروری به نظر می‌رسد که ان‌شاءالله بی‌فایده نباشد.

۱- در این ماجرا اگرچه پای دو طیف متفاوت که انگیزه‌های کاملاً متفاوت و حتی متضادی نیز دارند در میان است ولی روی سخن این وجیزه با دوستان دلسوخته انقلاب است و نه طیفی که تخریب چهره‌های انقلابی را به عنوان یک ماموریت دیکته شده دنبال می‌کنند و آن سخن اینکه؛ برادران عزیز! اگر به سخنان آقای پناهیان انتقادی دارید به راحتی می‌توانید با ایشان درمیان بگذارید و یا حتی با حفظ حریم افراد، انتقاد خود را در رسانه‌ها مطرح کرده و از ایشان پاسخ بخواهید.

ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان و اینکه فلان خانه را از کجا آورده؟! چه ربطی به انتقاد از سخنان ایشان دارد؟! از این روی باید به کسانی که علت اصلی شایعه‌سازی درباره زندگی خصوصی آقای پناهیان را، ناتوانی در مقابله علمی و منطقی با سخنان ایشان می‌دانند، حق بدهید.

آیا احتمال نمی‌دهید که حضور چندین و چند هزار نفره جوانان حزب‌اللهی و تحصیل‌کرده در مجالس سخنرانی آقای پناهیان (نمونه محرم امسال) و سابقه درخشان حضور در جبهه‌های نبرد ۸ ساله، دفاع تمام قد و همیشگی از مبانی اسلام و انقلاب در شرایط حساس (نمونه فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸) و... کینه عمیق دشمنان بیرونی و دنباله‌های درونی آنان را علیه آقای پناهیان برانگیخته باشد و از آنجا که تاب مقابله با مواضع ایشان و یا پیشگیری از فعالیت انسان‌ساز ایشان را ندارند به شایعه‌پردازی درباره زندگی خصوصی ایشان روی آورده باشند؟!

همین جا باید گفت منظور این نیست که سخنان و نظرات آقای پناهیان قابل انتقاد نمی‌باشد بلکه سخن این است که برای آقای پناهیان هم مانند هر عالم دینی و روحانی دیگر، احتمال اشتباه و خطا در برداشت از مبانی دینی و مسائل سیاسی وجود دارد مثلاً این بخش از سخن ایشان در توضیح چگونگی تهیه خانه مسکونی خود که گفته‌اند «مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم» حساب شده و شایسته نبود.

کوتاه سخن‌، بحث و گفت‌وگو و مباحثه دو یا چندجانبه حضوری و یا کتبی، راهکار تعریف شده و پذیرفته شده‌ای برای اینگونه انتقادهاست و نه ورود به زندگی خصوصی اشخاص، مخصوصاً کسانی چون آقای پناهیان که کارنامه درخشانی در خدمت به اسلام و انقلاب و فرهنگ دینی این مرز و بوم دارند.

۲- خوشبختانه در این ماجرا -‌تقریباً- هیچیک از نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی متعرض مسائل شخصی آقای پناهیان نشده‌اند که نشانه‌ای مثال‌زدنی از شخصیت دینی و هوش سیاسی آنهاست و صد البته درخور تقدیر و اما، ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان که استقبال گسترده رسانه‌های ضدانقلاب را به دنبال داشته، عمدتاً از سوی افراد و جریاناتی مطرح شده که سوابق برخی از آنها نشان می‌دهد وابستگی چندانی به انقلاب و نظام ندارند و شایعه‌پراکنی علیه نیروهای کارآمد و فداکار انقلاب بخشی از کارنامه -‌و یا ماموریت- آنهاست! در این خصوص اگرچه گفتنی‌هایی هست ولی در محدوده این وجیزه تنها به قصیده‌ای از سعدی بسنده می‌کنیم که وصف‌الحال آنان است؛

طریقت‌شناسان ثابت قدم
به خلوت نشستند چندی به هم
یکی زان میان غیبت آغاز کرد
در ذکر بیچاره‌ای باز کرد
کسی گفتش ‌ای یار شوریده رنگ
تو هرگز غزا کرده‌ای در فرنگ؟
بگفت از پس چار دیوار خویش
همه عمر ننهاده‌ام پای پیش
چنین گفت درویش صادق نفس
ندیدم چنین بخت برگشته کس
که کافر ز پیکارش ایمن نشست
مسلمان ز جور زبانش نرست

کد خبر 547948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 146
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 187
  • خوشبخت IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    ببخشید چرا باید به امثال آقای پناهیان انتقاد نکرد مگر امثال آقای پناهیان معصوم هستند ویا از پول این مملکت استفاده نکر ده اند .
    • خلیل IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      11 2
      سروده سعدی دقیقا وصف الحال خود آقای شریعتمداری. نه؟ جالبه واقعا
    • ناشناس IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      11 13
      اول متن و مطالعه کن بعد نظر بده کی گفته انتقاد نکنید گفته این آقا معصوم نیست ممکنه اشتباه بکنه حرف درستی زده اما امثال شما حرف منطقی حالتون نیست
    • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      4 13
      به چی انتقاد دارید به اینکه چرا ایشان رفته بایک سازنده شراکتی خونه بسازه؟؟!!!مگه جرمه مگه ازپول بیت المال بوده.اونم که این بنده خدا نتونسته سهمش پرداخت کنهوفروخته والآن هم مستاجره
  • هم وطن IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    سیر از گشنه خبر نداره. اگه کسی میخواد مردمی صحبت کنه ، باید مردمی زندگی کنه تا زندگی مردم عادی رو حس کنه
    • حسین IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      2 4
      آقای شریعتمداری بسسیارفرمایش خوبی کردن اگرخودشعمل کند
    • پروفسور ریچارد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      5 3
      داداش من پدرم تعمیرگاه الکتریکی داره خونمونو دو هفته پیش قیمت کرد حدود ۶ میلیارد می ارزید،اصلا ربطی نداره به مردمی بودن ما هم مردمیم
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      9 6
      دوست عزیز که گفته که انتقاد نکنید مواظب باشید و عجولانه قضاوت نکنید خود آقای پناهیان موضوع را توضیح دادند و مطمئن باشید که در سازمانها و ادارات کسانی هستند که در صورت مغایرت فرمایشات ایشان مستندات را در اختیار رسانه ها قرار میدهند وبدانید که گفته های ایشان صادقانه است
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      5 2
      دوست عزیز انتقاد درست با دلیل و سند حق هرکسی است . در غیر اینصورت میشود تخریب و تهمت ! و این کار هیچ انسانی نیست . مگر انسان نما!!!
    • رضا IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      2 3
      ایشون کجا گفتند که ما نباید از آقای پناهیان انتقاد کنیم؟ در ضمن میشه منظورتون رو از پول انقلاب کامل بفرمایید
    • ناشناس IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 13
      عزیزم آقای پناهیان کاملا روحانی مردمی شماها نادرست قضاوت می کنید باید روز قیامت جواب پس بدین
  • کمال IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    معنی جدید حریم خصوصی افراد رو هم فهمیدیم اینکه اموالت را از کجا آورده ای میشود زندگی خصوصی!!!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      2 7
      اموالت را از کجا اورده ای مال کسی است که در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته یا دارد نه ایشون یا هر شخصیت حقییقی دیگر
  • مهدی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    مواضع خارج از عرف غیر مودبانه پناهیان ربطی به لسلام اهل بیت ندارد. شاید شاخه لی از اسلام خوارجی یا اموی باشد. کسی در شرایط خاص مردم را به تاب اوری و تحمل سختی دعوت می کند ولی خود مثل شاپورهای گذشته زندگی می کتد یک فرد صادق نیست یعنی اولیت شرط موعظه را فاقد است.
    • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 10
      بله به کسی مربوط نیست چون ایشون جزو مسئولان و کارگزاران نیست.تازه داشت یه واحد آپارتمان مگه جرمه که اونم نداره
  • طاهر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    چرا پسر یک وزیر یا خود وزیر اگه یه ماشین یا یک خونه میلیاردی داشته باشد توی همه رسانه ها بازگو میکنن که از کجا آوردن چه بسا همانها هم توی هشت سال دفاع مقدس توی خط اول جنگ بودن
    • US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      6 1
      فعلا که هر کسی یه خونه 70-60 متری هم داره ، به لطف دولت تزویر و بی لیاقتی ، میلیاردر شده. تا چند وقت دیگه هر کسی یه پراید هم داشته باشه میلیاردر محسوب میشه.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      2 0
      آورین
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      3 1
      خونه میلیاردی کجا بود ؟ با این حاشیه سازی ها همیشه افراد فاسد به فساد خودشون ادامه میدن و شماها رو درگیر حاشیه میکنن و خودشون مشغول چپاول ثروت مردم . اگه ریالی خلاف جمع کرده برین شکایت کنین نه اینکه به فاسدین خط امنیتی درست کنیم که با پرداختن به حواشی .، خودشون بی درد سر خیانت کنن.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      3 1
      کدوم‌ وزیر یاپسروزیر راسراغ داری که توجنگ بوده باشه بگوتاماهم بشناسیم خوب نیست آدم ازجان گذشتگان کشورشونشناسه
    • علی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      4 2
      با سلام اتفاقا" آدمهای شریفی مثل آقای پناهیان که به جوانان این مملکت درس اخلاق می دهند باید انسانهایی پاک و مبرا از مال دنیا وساده زیست باشند وگرنه همان‌مثال قدیمی رطب خورده را ...
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      11 1
      من یک طلبه تو استان چهارمحال بختیاری هستم ولی یک اتاق توی روستا برای زندگی ندارم متاهل هستم.سربارپدرم هستم.دوستان پناهیان چکاره هستند که به او کمک میکنند یا تو گمرک گیر بودن مشکلشون حل شده. یامجوز خوب ازوزارتخانه ها آقای پناهیان براشون گرفته.فیلم بازی کردن دیگردورانش گذشته
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    13 2
    جناب پناهیان گناهی نکرده. ولی حاج حبیب. که ازگرسنگی داشته میمرده. واسراییلیها کمکش کرده اند. بهایی.. وجاسوس اسراییل بود. وباید اموالش توقیف میشد.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 2
    شنیده ایدکه گویند:هدف وسیله راتوجیه نمیکنه؟ بله هدف وسیله راتوجیه نمیکنه... اگرهدفتان ازکوره به درکردن آقای پناهیان است ،پس بابحث علمی اورانقدکنیدوجلوی ایشان ازباب علم عرض اندام کنید،نه اینکه باهروسیله نامشروعی ،آن هم باشایعه سازی مغرضانه،چراکه هدف وسیله راتوجیه نمیکنه
  • منجم IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 1
    مقدس اردبیلی باید سوال سوم وحتی صدم شیخ بهایی را در دم جواب میدادکه حفاظت از چیز شکستنی و ترک براداشتنی را نشاید.
  • 4669666312 IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    چرا جناب شریعتمداری بهش برخورد شماکه علی القاعده سعی میکردید بیطرفانه وحقگویانه باشید بالاخره کسی نباید نگران باشد همه مسولین جمهوری اسلامی از اول انقلاب تابحال زندگیشان بررسی شود همه بجز قلیل افراد ره صدسال را یک شبه پیمودید خر نداشتید سوار شوید نان نداشتید فقر سرتا پای همه میبارید حالا چی شد چرا کسی نمیتواند به امام و رهبری عزیز یا سردار مبارزه آزادیخواه جهان بشریت سلیمانی انتقاد کند چون شفاف است اگر شان افراد است انقلاب اسلامی شانش ونامش مستضعفین است البته خیلی از مستضعفین درانقلاب متکبر ومتاسفانه متکبر شدند شهید بهشتی گفت پشت سر قانون حرکت کن جلو میز قاضی نایست خیلی علاقمند بودم قلبم کدر شد
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 1
    چرادایره انتقادآنقدرتنگ شده که حتی نبایدبه یک روحانی،طلبه،مداح ودیگراشخاصی ازاین سنخ انتقادی واردویا پرسشی ازایشان مطرح نمود،چرابایدشخصی مانندمحمودکریمی دریک اختلاف جزیی دست به اسلحه ببرد،ویااینکه آیا آخوند ومداح بودن شغله??آیا درشریعت محمدی(ص)کسب درآمد ازاین طرق تاییدشده
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    10 0
    حسین شریعتمداری مدیر روزنامه کیهان نوشت: بحث و گفت‌وگو راهکار انتقادهاست. آقای شریعتمداری، شما که چنین عقیده مقبولی دارید چرا به مخالفان انقلاب که سالهاست متقاضی مناظره با شمایند لبیک نمی‌گویید؟ بزرگی سراسر به گفتار نیست دوصد گفته چون نیم کردار نیست. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
  • یک ایرانی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    8 1
    آقای شریعتمداری که به صورت انتصابی 40 سال است تریبون مطبوعات کشور رو در اختیار داری!!! شما به زندگی شخصی هر کسی که مخالف امثال شماست هر طور که مایلید ورود میکنید و در این راه از هیچ تکنیکی دریغ نمیکنید چطور شده که اینطور مدافع حریم شخصی افراد شدید؟!؟ فکر نمیکنم حتی هم کیشان شما هم این حرف ها رو باور داشته باشن
  • مهدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    7 1
    مشکل اینه که آقای پناهیان خودرا مانند امام یا رهبری تشبیه میکند ولی این جفا به امام ورهبری است چرا که امام و رهبری از دوستانشان منزل سعادت آبادی یا زمینی چهارصد متری به ثمن بخس باقیمت ناچیز نگرفته اند که ایشان خود راباآنها مقایسه میکنند ایشان بیشتر شبیه طبری رفاقت میکنند تا رهبری
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    آیا استفاده کردن ازمنبررسول الله جناب شریعتمداری و خطاب به گاری بستن یک استاندار ازمصادیق انقلابی بودن وسابقه درخشان داشتن است.؟کجای این نوع سخن گفتن با اخلاق وتربیت اسلامی منطبقه ؟ من آن استاندار را نمی شناسم ولی شمارا میشناسم شما ازین قماش سخنان بعید است حمایت کنید!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    این آقای پناهیان اگر وجدان دارد دیگر نباید بر منبر برود . نمیشود هم لباس ساده به پیروی از زندگی ساده حضرت رسول (ص) را پوشید و هم زندگی اشرافی داشت . خدا از سرتان نگذرد که اینقدر ریا کاری میکنید و هر روز بی اعتنائی از دین را بین جوانان باعث میشوید .
  • مهدی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    9 0
    شریعتمداری معتقده پناهیان بدبخت هشت سال به تنهایی با عراقیها جنگیده همه راتارومار کرده در حالیکه همه رزمنده ها توی خونه زیر لحاف لم داده بودند
  • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 1
    اقای شریعتمداری حرف شما صحیح اما چرا این تذکر را به امام جمعه محترم ملارد درخصوص فرزند اقای دکتر نمکی نمیدهید اینگونه گزینشی برخورد نمودن آزار دهنده است
  • محفوظ IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    از قدیم گفتن ببین چی میگه ، نبین کی میگه. بابا، این بنده خدا سند داره نشون میده اونوقت تو میگی این عمله نکره آمریکا و اسرائیله ؟ بابا گلی به جمالت .
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 1
    چرافقط حرف منتقدین اقای پناهیان نشرمیدین چون همرزمانتون هستن
  • FR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 1
    بد نیست که نام و نشانی این دوستان دست و دلباز رو هم بدید شاید ما رو هم به دوستی قبول کنند!؟
  • باقر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    یا صاحب الزمان الغوث الغوث الغوث به کی اعتماد کنیم ...
  • ناصرصدرممتاز IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    جناب شریعتمداری چطور شما درزندگی مردم وسیاستمداران مخالف خودتان ورود میکنید؟چطور کاروعمل ورفتارشما گناهنیست اما کسان دیگر ورود میکنند گناه هست وبلافاصله واکنش نشان دادید .ومن الاهه توفیق.
  • احمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    جناب شریعتمداری کسی که از خدا و پیغمبر می گوید همه چیزش باید بر منوال خدا و پیغمبر باشد زندگی الگوهای مذهبی ،حکومتی و سیاسی باید متناسب و در اندازه احاد جامعه باشد درمنزل شهید والامقام رجایی کولر وجود نداشت عده ای برایش مهیا کردند شهید رجایی فرمود چون همه ندارند،خانواده من نباید استفاده کنند. این است الگوی سیاسی و حکومتی از نظر من دوستان فردی به ایشان کمک کنند ایرادی ندارد ولی حاج آقا مشروعیت کامل دوستان هدیه کننده را ضمانت میفرماید
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    خوشبختانه یا بدبختانه نمیدانم :ولی اگر به شیوه زندگی ائمه معصومین توجه کنیم که همگی نمونه کامل ساده زیستی بودند ودر مقابل زندگی حاکمان جور انزمان که نمونه اشرافیت ، میفهمیم که این مسئله چقدر بااهمیت است برای کسانیکه امروز داعیه پیشرو بودن را در دین وشریعت دارند.،اگرچه دراین ایام شاهدیم که بعضی دیگر از ساده زیستی خسته شده وتمایل دارند که درکاخها منزل نموده واز لذت زدگی لاکچری بهره ببرند،،اقدام به تحریف زندگی ائمه (ع)نموده وگاها مطالبی میشنویم که واقعا تاسف بار است ،شخصا وقتی از زبان یک روحانی میشنوم که: جنس پرده های خانه امام حسن (ع)وظروفش از طلا بوده ،دچار سردرگمی وگیجی میشوم .در اینجایک وجدان بیدار میبا یست به انها بگوید: اقا جان شما تمایل دارید لوکس باشید وسفر خارجه وسواحل هاوایی ومازراتی واستخر در پشت بام وخاویار صل علا و.... بفرمایییییید ،ولی با روان ما بازی نکنید امام حسین ما مثل خودمان بود بخاطرهمین عاشقشیم ،امام حسین شمارا نمیدانم .
  • سارا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 5
    شماها چکار دارین ب اقای پناهیان چن اخوند هستن حالتون بده خدا فرجی کن خسته شدیم ازاینهمه بی فرهنگی
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    همگی نگرانید؟؟؟؟؟؟
  • احمدرساپور US ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام انتقاد اگر بجا باشد خوب است ولی آم مثل یک سری آدم های غربگرا واز کشور خوبان رفته باید حرفی که میخواد بزنه اول مزمزه کنه ببینه درسته یا نه الکی هرچی از دهنش درومد نه درهمه جا..ودر ضمن از مسولان مملکت خواهشی دارم درمورد کسانی که در جبهه بودن ولی نه اسیر شدن نه جانباز سپاه پاسداران هم کارت ایثار نمیده ولی نامه میده اومهم مشکله نمیشه راه دور رفت برای هرارگانی نامه گرفت وآنهای که دوسال زودتر رفتن سربازی ودرسپاه ودر جنگ اینها رو نمبشه گفت خوب وظیفه بودی .نه این طور نیست‌ من ۶۷ که جنگ تموم شدم موقعه خدمتم بوده دلی ۶۵ داوطلب رفتم سپاه که برم جبهه جنگ که تموم شد خدمت منم تموم شد.کمی به فکر امثال ما هم باشید .ومن الله التوفیق
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    سلام البته فارغ از مسایل سیاسی شما باید یادتون باشه اول انقلاب اصل از کجا آورده ای زیاد ازش صحبت میشد
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 7
    درجواب مزدوران سعودی به هیچکس مربوط نمیشود پناهیان درچه خانه ای زندگی میکند بیشرف های بی دین مزدور
  • اکبر IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 1
    مگر ایشان رهبر هستندبه ایشان هدیه میشودوایا رهبری سند زده ان سندها خریده شده هشت سال هم رفتی جبهه پس پدران ما رفته باید هر کاری میخواهند نمی دونم این چه دبی است تومملکت اول احساس تکلیف میکنند دراون موقع هم شهید نمیشند بعدا هم میگند مملکت مال من هست چون هشت سال درامداد های غیبی بودم
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    درقبال هدیه !!!! دریافتی ازدوستان ،چه خدماتی ارایه میدهد بهرحال کسی بدون توقع بکسی هدیه !!!نمیدهدآنهم برای همیشه , هردادنی گرفتنی دارد
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 2
    آقا جان اگر چندین سال قبل خانه را خریده حال با آشفته بازار که ثانیه ای گران میشود این چه حرفی است با این وضع که دارد پیش می رویم خانه ایشان شاید تریلیون تومن شود اگر حقوق نجومی می گیرد آن را بگوید اگر خرید خانه به واسطه دوستان خریده آیا شما پ همه مردم تا بحال برای خرید کمک کسی را نگرفته اند اگر کسی از موقعیت اش سو استفاده کرده و حقوق نجومی میگیرد آن را سند مکنید و به دادگاه ارائه نماید که وظیفه شرعی همه است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    آقای شریعتمداری که خودشان راسردمدارمبارزه باامریکامیداندلااقل اجناس وکالای آمریکایی مصرف نکند ،گوشی اپل !!!!
  • ۱۱۱ IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    عجب!! پس یک بام و دو هوا یعنی این!؟
  • ک IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    در زمان جنگ خیلی ها در جنگ حضور داشتن بدون هیچ چشم داشتی از جون مایه گذاشتن ولی تقدیر الهی وخواست خدای متعال چیز دیگری است اگر دو ویا چند همشهری در زمان جنگ با هم وبا خلوص نیت وپاسداری از این خاک به جبهه رفته باشن ودر زمان حضور همه انها در جبهه اگه یکی از انها شهید میشد ویکی از انها مجروح میشد ویکی دیگر از انها اسیر میشد واون یکی صحیح وسالم از جنگ بر میگشت تکلیف چی میشد اون سه تا که شهید ومجروح واسیر شدن ایا با اون یکی فرقی داشته خودتان قضاوت کنید ایا اون یکنفر دین خود را به کشورش ادا نکرده ایا اون هم از جونش مایه نگذاشته پس چرا باید بین انها فرق گذاشت دقیقا شده چیزی که الان بعضی از دوستان میگن دوما اگه کسی زمان جنگ سنش کم بوده ودر جنگ نبوده دیگر هیچ حقی ندارد مگه ایرانی نیست منم اگه شکمم سیر باشه ماشین انچنانی وحقوق انچنانی بگیرم چنان صحبت کنم که گوی ایران ما مدینه فاضله است اقایون شکم گرسنه ایمان نداره
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    اینکه ایشان بیان می کنند ورود به زندگی خصوصی اشخاص یک حرفی است که کاملا غلط می باشد. ایشان که اینطور جانبدارانه از آقای پناهیان طرفداری می کنند آیا اگر بجای این شخص از جناح دیگر هم کسی اینکار را انجام داده بود تا چند ماه تیتر اول روزنامه ایشان نمی شد. ضمن اینکه امام فرمودند ملاک حال فعلی اشخاص می باشد. حسین آقا انتظار می رفت که شما که خود را خودم این مردم می دانید سنجیده تر اقدام می کردید .
  • US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 3
    اقای پناهیان حقش است تازه کم دارد اون با پولاش دراه خدا و برای خدل کار می کند باید کسی که این تهمت را به پناهیان زده اعدام کنیم چه علطا می کنند برخی به یاران علی و پرچمدازان ولایت
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 1
    این شعر مثنوی است نه قصیده!؟
  • صابرصبوری US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    من بعنوان یک طلبه که درآستانه ۷۰سالگی هستم خداراشاکرم با داشتن مسئولیتهای بزرگ هنوزمستآجرم عرض میکنم بعضی آقایان روحانیون حریم روحانیت مجاهدتشیع را مراعات نکردند نشکستند آنچه راکه به این سادگی نمی شکست روحانیت شیعه به ساده زیستی معروف ومشهوربود حیف حیف
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    سلام واقعا یک سری رفتارها و تهمت هایی که به همدیگر وارد میکنیم نهایت بی شرمی است ان شاءالله هر کسی که با آبرو و حیثیت یک فرد مومن بازی میکنه در دنیا و آخرت رسوا و بی آبرو بشه هر چند که دنیا دارمکافاته و قطعا همین جا تقاص اش رو پس خواهند داد.
  • محسن IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 1
    منظور از هدیه دوستان چیست ؟ پس آقازاده ها هم هدیه گرفتند ،اختلاس گران هم هدیه گرفتند این کلمه هدیه همانند دروغ مصلحتی است که همه دروغ می‌گویند و میگویند که مصلحتی بود
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 3
    همیشه به این فکر میکردم چرا آقای پناهیان مورد هجمه و توهین و تهمت قرار نمیگیره؟ مردی که تو منطق و تدین و عمل به معلومات کم نظیره. و اخیرا جواب سوالم رو گرفتم. ایشون رو تا بهش نزدیک نشی، خوب نمیشناسی... واقعا عالم عامله. خیلی دوستش دارم. دوستان خیلی بیشتر از اونی که فکرشو کنید رها از قید و بند مال و مناله. تهمت میزنن. اگه باور نمیکنید لااقل شما آبروش رو نبرید که آبروی مومن از خانه کعبه بالا تره. چه برسه به این که خدایی ناحقه. پیروز باشید
  • DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    6 1
    به نظر من این خانه میلیاردی تنها گوشه ای از سهم ایشان از سفره انقلاب هست.خود ما تعیین کردیم چطور زندگی کنیم.علی برکت الله
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    کاش هر کس خودش اعمالش رو درست کنه وتجسس تو زندگی دیگران نکنه اگه هرکس کارشو درست انجام بده این دنیا بهشت میشه
  • آخه آدم بی سواد..روزنامه‌نگار تو هنوز فرق قصیده و IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 1
    مثنوی رو نمی دونی ..این شعر مثنویه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    خوبه والا ازشون نپرسید ازکجا اوردن برمیخوره به اشون.... کاش یه کم ازدرد مردم هم میفهمیدید برا گرونی تورم وغیره هم همیجوری دفاع میکردید
  • DE ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    به نظر من این خانه میلیاردی تنها بخشی از سهم ایشون از سفره انقلاب هست.در ضمن چهل سال پیش ما خودمان انتخاب کردیم چطور زندگی کنیم.علی برکت الله.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 1
    هنوز فرق مثنوی و غزل رو نمی دونه..شعر مثنویه از بوستان استاد مسلم سخن سعدی شیرازی
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    از یک عده ایی پرسیدن جرم محسوب میشه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 2
    الان یک اپارتمان توگرمدره قیمت کردم صد متری متری پانزده ملیون !!!!!!!!! توده گرمدره که سه چهارسال نیست شهر شده .با این حساب هرکی توتهران خونه داره میلیاردره.چراآدرس غلط میدین .خونه های خودتونم مترکنین بدنیست.
  • مهری IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    ای کاش ما هم از این دوستان دست بخیر داشتیم ، خونه صد و خورده ای نه، یه خونه پنجاه متری به ما میدادن .
  • مهری IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    شریعتمداری اون کامپیوتر اپل تو دفترت رو هم دوستانت بهت دادن؟
  • JP ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    آقای شریعتمداری میدونی باحقوق کارگری زندگی کردن یعنی چی ،کاملا جبهه گیری شما مشخصه نکنه شما هم ارررررره!!!!
  • جعفر IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    فکر نمیکنم اقای پناهیان ادم ضعیفی باشه که اقای شریعتمداری به کمک ودفاعش اومده اقای شریتمداری هرکسی وبا اعمال خودش درخاک دفن میکنند.
  • حقگو IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    شما فرض بفرمائید همین حرفا رو مثلأ روحانی می گفت،یا عبدالله نوری،اون موقع شریعتمکاری چه ها نمی گفت
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    یک بام و دو هوا که‌می گن اینه ها ، پس علی وار زیستن برای ما مردم خوبه ، آنها کا درجایگاه علی می شینن اما اموی بزیند اشکالی نداره !
  • خوزستانی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    6 0
    من نمیدونم جریان خونه پناهیان چیه ولی اینو میدونم ک شریعتی و کیهان هر وقت وارد موصوعی شدن پس حق با طرف مقابله
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    فرق امام رهبریک امت کجافرق پناهیان کجاپناهیان مگه کیه چه منصبی داشته که بهش هدیه دادن
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    شخص اول باید خودش اصلاح کنه بعد دنبال انتقاد کردن و افشای فساد دیگران باشه
  • Mn IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    چه تشبیه مع الواقفی جنع کن آقای شریعتمداری برو بگذار باد بیاید
  • ایرانی GB ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    6 0
    مگه پناهیان ولی خداست ما نمیدانیم اگه داره ازکجا اورده مگه ارث پدرشه
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    لطفا‌با‌زندگی‌خصوص‌آقای‌طبری‌هم‌کاری‌نداشته‌باشیدچرا.که‌دوستان‌این‌آقا‌دست‌و‌دل‌بازتر‌از‌دوستاناقای‌پناهیان‌هستند
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 1
    بعد از عمری یک عدد خانه بابت راهنمایی های ایشون در مورد سبک زندگی درست به ایشان هدیه دادند یکی از طرفدارها ، همه شدند منتقد که چرا گرفتی !!!!!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    الآن یه خونه کلنگی صد متریم میلیاردیه .توی جنوب تهران .حتی توی کوره دهات ها
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    اگر جای پناهیان یک اصلاح‌طلب یا فرد دیگری که در تیررس شما بود مثلاً تاجگردون آیا همینگونه نقد می‌کردید.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 2
    عجب،فقط نظراتی که علیه آقای پناهیان هست منتشرشده،ایشان ولایتمداراست،وحرف حق زدن دراین دولت بااین تخریبهاهمراه است
  • شما باسلام بنظربنده آقای پناهیان یه آدم خود شیفته IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 2
    باسلام بنظره بنده آقای پناهیان یه آدم خود شیفته است و ایشان شخصیت حکومتی دارد نه شخصیت مردمی
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    6 1
    بنده خدا پناهیان گرانی سرسام آور درمسکن تهران سبب شده تا خانه اش میلیاردی ارزش پیدا کند. منتها منتقدین فراموش کرده‌اند که آنهایی که ازبیت المال ویا. حرام خواند. حداقل چند صد برابر پناهیان ثروت دا رند.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 1
    آقای شریعتمداری چرا اینقد دوست داری متفاوت و مخالف بقیه صحبت کنی. الان اگه هیچکس از خونه آقای پناهیان ایراد نگرفته بود شما ۱۸۰ درجه صحبتت فرق میکرد.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    هر موقع آقای پناهیان یاد گرفتن اگر حرف اشتباهی زدن و یا تهمتی که به یک نفر زدن درست نبوده یا زحمات یک شخص را نادیده گرفتن معذرت خواهی کنند. شما حسین آقا شریعتمداری بیا باهم از ایشان دفاع کنیم!!!
  • از قیر IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    6 0
    اصلا سخنان شریعتمداری ارزش خواندن ندارد
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    6 0
    وقتی موضوع بیت المال باشد هیچ فرقی بین اشخاص نیست وتازه افرادعالم آگاه گناهشان سنگین تراست
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    خوشا بحال امثال پناهیان که مدا فعانی اینچنین سینه چاک دارند ایکاش جانبازان عزیز وخانواده هایشان هم چنین ازشون در این برهه ی سخت معیشتی دفاع میشد.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    4 0
    چرا از بین این همه نظر ارسالی فقط پنج نظر را گذاشته اید مگر اینجا برای شنیدن نظرات مردم نیست هااااا. خاک بر سرتان باد نامردا
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 1
    با سلام اولين اصل اخلاقي:آنچه براي خود ميپسندي براي ديگران بپسند ، لطفا حساب دين را به سرنوشت افراد گره نزنيد ايشان اگر خطايي كردند بايد پاسخگو باشند ايشان از حضرت مولايمان كه بالاتر نيستند كه براي احقاق حق در برابر آن يهودي،در محضر دادگاه حاضر شدند ميدان حق در كلام، وسيع و در عمل، بسيار باريك است افتخار تشيع ،حق خواهي و حقگويي است نه سياست بازي كه اگر چنين بود،مولايمان بسيار از پسر سفيان سياست دان تر بودند
  • سیروس IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 1
    قبل از تحقیق، تخریب نکنید به غیر از منبر در مجالس که دعوت میشه، پناهیان روزانه هفت الی هشت جا تدریس داره انتشارات بیان معنوی مال ایشونه و از اونجا هم درآمد داره
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    خنده داره
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    5 0
    بهتر است ایشان به اتهام خرید زمین ۴۰۰ متری در سعادت اباد هم حواب دهد بگوید این رفقا که مخارج زندگی ایشان میدن جه کسانی هستن و در مقابل چه انتظاری از وی دارن !!!!!!!
  • بینام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 1
    شاید شایعه باشه
  • سید GB ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    حرف ما هم همینه کسایی که حرف از علی و امام زمان میزنند باید تو همه موارد زندگی مثل اونا باشند نه اینکه تو حرف زدن علی علی گفتن و تو زندگی کاخ نشینی اوننوقت معلوم میشه که کی بی ریاست و کی فقط دنبال نون و نوندونیه
  • حمیدرضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    آقای شریعتمداری ی زمانی هم انتقاد از مرحوم رفسنجانی خیلی بد و غیر قابل باور بود ایشان هم خدمات زیادی به انقلاب کرده بود ولی حضرت امام فرمودند ملاک حال فعل شخص می‌باشد چکار داریم چقدر جبهه و جنگ بودند ملاک الان است که گند زده و به نمونه ای هم خودتان اشاره کردید جای دفاع وجود ندارد
  • Zeinab IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 2
    شیعه علی باید پولدار باشه.اینکه یکی فقیره و چیزی نداره جای سوال داره؟اینکه یه آدم‌پواداره اصلنم جای حرف نیستش.مثله اینکه به کسی که سالمه بگیم ای وای تو چرا سالمی .بقیه همه مریضن افتادن تو بیمارستان ها بعد تو اونوقت سالمی
  • FR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    اگر اصول گرا نبود شریلتمداری چه میگفت
  • AE ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    یک مسئول دولت اموالش بیخودی زیر سوال نمی رود .....
  • حق الناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    مدیر کیهان هم برای رفع شبهه مسلمین قانون از کجا آورده ای را در مو رد خود و اطرافیانش اجرا کند.
  • بیژن IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 0
    اگر یک مدیر ارشد یک خانه گران قیمت از پول خود تهیه کند وساکن شود هیچ اشکال که ندارد بلکه در شئأن اوست اما اگر چند درجه پائین تر همان منزل را یک روحانی ساکن شود قبیح است.
  • Ramin IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    چرا اینقدر به شایع سازی ها پروبال میدیم. میخواد چیکار کنه بیچاره بیاد خودشو بکشه که اثبات کنه همچین خونه ای نداره
  • پسر بابا IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    واعظان کین جلوه بر محراب و منبر میکنند ، چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند .........
  • مهدی IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    جلل خالق !!!پناهیان هم شد از چهره های باسابقه انقلاب ؟؟؟
  • ناشناس IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 0
    لطفا این آقای شریعتمداری خودشو بازنشسته کنه بشینه یه گوشه اینا فکر میکنند هنوز دهه شصته.
  • N NL ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 0
    والا من اگه ۳۰۰میلیون چک ببرم بانک ازمن مدرک میخوان که این پول رو از کجا اوردم بعد واسه شما رده بالایی هااینا میشه زندگی خصوصی پس فرق شما با ارباب رعیتی قدیم چیه همون کارها رو لای کاغذ دین میپیچین وتحویل میدین فقط دارین مردم رو از دین زده میکنید
  • مجید ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 2
    چرا نباید داشته باشند؟ ایشان از علمای صف اول مبارزه با جهالت و فقر فرهنگی در جامعه هستند و از روحانیون ولایتمدار و همدل با مردم و مسوول . به نظر بنده حق ایشان هست .
  • FR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    بنده خدا سخت نگیرید مال یکی دیگه هست امانت گذاشته پیش حاجی پناهنده
  • مهدیس IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    شما هر چی بگی درست !کنکاش تو زندگی دولتمردان و مسولین هم‌حرام ابد
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 2
    اینکه همشهری آنلاین فقط نظرات منتقدین به آقای پناهیان رو بگذاره عجیب نیست.اینکه به تازگی هم به آقای پناهیان حمله میشه عجیب نیست تازه دیر هم هست .صابون پناهیان حسابی به تن لیبرالها و دزدها خورده.یادمون نره که ثورتمند بودن نه تنها عیب نیست بلکه به شروطی ارزش هم هست اولا حاصل زحمت خود ما باشه و دوما اهل خود نمایی و تجمل نباشیم .در کنار دفاع از این شخصیت ضد فساد البته شیوه ی دفاع و تمثیل ایشون رو نپسندیدم .راستییی از اونچنان رونق اقتصادی شیخ حسن تون چه خبر
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    معنی زندگی به سبک حضرت علی رو هم تو آیت الله هامون فهمیدیم
  • ناشناس IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    کاش دم ازدفاع از حقوق مستضعف نمیزدند
  • قنبر IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    سلام ای بابا وضع خراب است خداحافظ
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    به قول حضرت علی بین چشم‌و گوش ۴انگشت فاصله است الان به لطف دولت تدبیر و امید قیمت خونه و ماشین و طلا کشیده بالا کسایی که ندارن دیگه بعیده بتونن بخرن کسایی هم که دارن شدن میلیاردر زود قضاوت نکنیم
  • مسعود نیکوکار IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    سلام اقا بیچاره ها هر کدام صد ماه در منطقه عملیاتی خدمت کردهاند چرا یک خانه ۵۰۰متری نداشته باشه کهنه سربازان هنوز در انتظار پنج درصد جانبازی هستند میگن بودجه نیست ایشان اقای پناهی زحمت کشیدن الله برکاته الله
  • AU ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    زندگی اشرافی در بین مسئولینی نهادینه شده که همشون ادعای زندگی وعدل حضرت علی رو دارن ولی در عمل همه مردم شاهد زندگی اشرافی قارون هستند
  • بهنام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    همشهری آنلاین هر چی نظر منفی رو نشر میده در مورد حاج آقا پناهیان ولی هیچ نظر مثبتی رو در مورد حاج آقا نشر نمیده. منن چندین نظر در دفاع ارسال کردم ولی هیچکدوم باز نسر داده نمیشه.
  • بهرامالگوی ما در کشور اسلامیمان هسنند IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    من نمیدانم آقای شریعتمداری در این کشور چکاره اند که بخودسان اجازه میدهند در همه مسائل نظر بدهند برادر من سرتان تو کار خودتان باش دیگه کسی نمانده که جنابعالی در موردش کنجکاوی کرده باشید چرا مردم حق ندارند از یک عالم مذهبی که پای منبرش مینشینند سوال کنند خانه میلیاردی را از کجا آورده ای اتفاقا باید از افرادی چون پناهیان پرسید چون ایشان الگوی ما در مملکت اسلامی هستند
  • باران IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    نویسندگان و سردبیر همشهری، اگه شرف داشتید نظرات مخالف را هم تایید میکردید، معلوم نیست شماها چقدر از دولت پول گرفتید که منتقد دولت را خراب کنید. شما به خدا شرف ندارید. ان شاءالله خدا آبروی این روزنامه خودفروخته را بریزه که با آبروی مردم بازی میکنید!
  • محمد IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    عزیزم همه در برابر خدا یکسان هستند حتی شما اگر به کسی بی احترامی کردی این را بدان دست بالای دست بسیار است بیاید یا حرمت‌ها را حفظ کنیم ویا اینکه سفسطه نکنیم مگر آن استاندار آدم نبود که این آقا به اولی احترامی کرد لطفاً ارزشها را زیر پا نگذارید
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام فرزندم گفت امام گفتن برق مجانی میشه ..گفتم درسته آقا فکر کردن همه مثل ایشون ساده زیستن ..اتاق ایشون یه لامپ صد داشت بدون لوستر و.‌‌‌....آیا کسی مًثل ایشون زندگی کرد؟؟
  • جهانشاه IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 7
    اینکه دوستان اقای پناهیان به ایشان کمک کرده اند منزل بهتری بگیرند اولا باید دید دوستان ایشان چه کسانی هستن آیا مثل دوستان طبری یه مشت دزد و کلاهبردار هستن وبه چه نیتی کمک کردن تا اونجایی که ما میدونیم آقای پناهیان اهل زدو بند و. دنیا نیستن و هر چه دشمن بر طبل بکوبد نمیتواند خدشه ای. به شخصیت والای آقای این عالم بزرگ وارد کند دلیل این جنجالها به حاشیه بردن اختلاسهای چندهزار میلیاردی و رسوایی اصلاح طلبان میباشد
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    آقای پناهیان دشمن زیاد دارن به خاطر سخنرانی هاشون براش توطئه درست کردن ازدستش راحت شوند شنونده باید عاقل باشه
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    ببخشید شما اصلا آقای پناهیان رو می شناسید یا یک بار پای صحبت های ایشون نشستهاید پس لطفا بدون آگاهی و سر احساس و بدون علم نظر ندید مچکرم
  • ناشناس IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 2
    باز بدنام کردن یه چهره انقلابی . لعنت به دستهای آلوده پشت پرده
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 3
    شما خارج نشین ها ودلواپسان غرب وغربزده های بدبخت نمیتونید باتخریب یک چهره محبوب خودتون رو توجیه کنید . پناهیان محبوب مردم است وشما مبغوض مردم. حالا هرچی میخواید دست وپا بزنید تاجونتون دربیاد.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    حالا که نوبت به خودی شدچقدرصغرا کبری وداستان ساخته. اینم مثه بقیه بگو دلش خواسته. ملت هم ولش
  • ناشناس IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    این وصله ها به جناب پناهیان نمی چسبه ایشون مردی متدین و انقلابی ان . چون بی پرده دارن افشاء گری می کنند و ضعف و نقایص دولت و می گن دارن وجه ایشون و تخریب می کنن .
  • رسول IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    رفقا چرا مغالطه می کنین... وقتی حاج آقا اصلا خونه چند میلیاردی ندارن هی شما ایشون رو با آقازاده ها مقایسه می کنین.. شمااول اتهام رو ثابت کن بعد حکم صادر کن.. ثبت الارض ثم انقش
  • عفف IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 0
    سلام وقتی به خودی رسید شد حریم خصوصی
  • رمضان IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    آقای پناهیان برا اکثر مردم محترم اما اموال از کجا آورده ای هیچ اشکالی ندارد که معین بشه ضمنا حقوق نجومی که برا خودت مدتی مطرح بود ما به جوابی نرسیدیم که حرف جنابعالی را حق بدانیم
  • م میر IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    هرحرفی که دلت میخاد رو منبر میزنی باید فکر این آبرو ریزیهاروهم بکنی
  • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 3
    به خدا حق را باطل جلوه می دیم آقا شما مگه کاملا رفتید دید که آقای پناهیان خونه آن چنانی داره چرا بدون اطلاع قضاوت می کنید می دونید چندید هزار جوان زیر سایه ایشون تربیت میشن. مشکلات اقتصادی نباید در نظرات ما تاثیری داشته باشه.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    ازاین به بعد اگر کسی نتوانست در مصاحبه ها وسخنرانی هامنطور خود را خوب بیان کند از اقای شریعتمداری بخواهید که مسئله را باز کند کاش درمورد کارگرانی که حقوقشان عقب می افتد منظورشان رابگویید
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    احسنت و صد آفرین به این زبان گویا. خدا امثال شریعتمداری و پناهیان را زیاد فرماید، آمین.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 2
    انشاالله خداوند آقای پناهیان و سردبیر محترم روزنامه کیهان ، جناب شریعت مداری را که از دلسوزان این انقلاب هستند برای این مردم نگه دارد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    ازسعدی شاهد آورده سعدی جای دگر درمورد واعظان غیر متعظ گفته ؛ ترک دنیا بنه مردم آموزند خویشتن سیم وغله اندوزند حافظ هم درضمن گفته : گوییا باور نمی دارند روزداوری کاین همه قلب ودغل درکارداور میکنند
  • Zahra IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    من یه فرهنگیم همینو میگم تو 19 سال خدمت خونه ندارم
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    عجب . زندگی خصوصی رو چگونه معنا می کنید؟ اینکه سوال شود دارایی های یک فردی که خود انقلابی دو آتشه می داند از کجاست و چگونه بدست آمده جز زندگی خصوصی ست؟
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 0
    اگر کتاب حقیقت مظلوم را خوانده باشید کلی در مورد اینکه فلانی چقدر داشت نوشته ،فقط امثال شما باید خصوصی زندگی کنند؟
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 0
    آقای پناهیان آدرس بدهند تا برایشان اعانه جمع کنیم
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    3 1
    برای کسیکه لباس پیامبر را می پوشد و بلندگوی نظام است شایسته است که در حد پایین ترین اقشار جامعه مسلمان زندگی کند
  • حسین IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    5 0
    اگر اقای پناهیان ۴هزار سال هم منبر می رفته نمی تونسته همچین خونه ای بخره پس از کجا اورده
  • سنا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    4 0
    با سلام اقای شریعتمداری از شما بعیده شما که معتقد به حفظ شعائر اسلامی هستید استفاده از بیت المال هبه از دوستان اگه قراره مسئولین و افراد شاخص انقلاب با خانه های هدیه ای زندگی کنند پس اقای طبری هم حرف بی ربط نمی زنه چرا در حال محاکمه است ایشون هم دوستاتی دارند که لواسون به نامشون می کنند اینکه از ذخایر انقلاب باید دفاع کرد حرفی بسیار پسندیده است اما اینکه جلوی دست اندازان به حریم انقلاب گرفته نشه یا انتقاد گفته نشه حرفیه که از متن دفاع شما برمیاد