افراد حقیقی امروز ۷۲۸ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام مخابرات ایران بود.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین حقوقی‌ها امروز حدود ۷۳۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند.

ارزش کل معاملات خرد ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۰ درصد یعنی دو هراز و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند و نسبت به حقیقی‌ها هفت درصد برتری داشتند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک‌ها و موسسات اعتباری"، "فلزات اساسی" و "مخابرات" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "محصولات شیمیایی" و "لاستیک و پلاستیک" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «اخابر»، «فولاد» و «فخوز» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «امین»، «فملی» و «پتایر» معطوف بود.

در ترکیب سهامداری شرکت مخابرات مبلغ ۶۱ میلیارد تومان افزایش سهام حقوقی اتفاق افتاد و از سوی دیگر مازاد خرید کدهای حقیقی در سهام تامین سرمایه امین به ۵۷ میلیارد تومان رسید.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 547886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha