آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور در گلزار شهدای کرمان به صورت مجازی و ویدئوکنفرانس برگزار شد.

يادواره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدی رکل آموزش و پرورش استان کرمان در این جشنواره گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات و در زمان شهادتش بر نفوس انسان‌ها تاثیر بسیار زیادی گذاشت و مسیر کمال را به خوبی گذراند، تبدیل به یک مکتب شد و ما مفتخر هستیم ترویج دهنده مکتب حاج قاسم باشیم. امروز آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره شهید سلیمانی است که به شکل کشوری برگزار می‌شود و دبیرخانه جشنواره در استان کرمان است.

احمد اسکندری‌نسب بیان کرد: گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی شهید سلیمانی به عنوان اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل نوجوان و جوانان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از آن شهید به مثابه نمادی از همبستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایش از جمله اهداف برگزار جشنواره فرهنگی هنری علمدار است.

اسکندری‌نسب با بیان این که حاج قاسم متعلق به همه مردم و فراجناحی بود، گفت: جشنواره فرهنگی هنری علمدار با هدف معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان، دانشجومعلمان و فرهنگیان مستعد و علاقمند و تجلیل از آنها برگزار می‌شود. این جشنواره از امروز ۱۸ شهریور تا ۱۰ آذر از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) و کانال اختصاصی این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان بیان کرد: جشنواره علمدار در رشته‌های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره‌نویسی، خوشنویسی و نقاشیخط ویژه فرهنگیان، نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی و دکلمه‌خوانی برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و نقاشی، خاطره‌نویسی، دلنوشته، نامه‌ای به سردار، داستان کوتاه و داستانک ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

کد خبر 547465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha