صحبت از حضور محصولات صنعت خودروسازی روسیه در کشورمان بار دیگر با وجود محدودیت فعالیت خودروسازان بین‌المللی در بازار ایران مطرح شده و در این میان یکی از گزینه‌های اصلی برند اواز (UAZ) است.

پتريوت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصرایران، اگر به تاریخچه خودرو در روسیه علاقه‌مند هستید؛ در این  لینک می‌توانید رویدادهای این صنعت را از تزار تا لادا در بازارهای جهانی مطالعه کنید.

یکی از جذاب‌ترین یا بهتر بگوئیم بروزترین محصولات اواز  پتریوت نام دارد که در طراحی آن تلاش زیادی شده تا از آن الگوی سنتی خشک و خشن خودروی روسی فاصله ایجاد شود و محصولی نزدیک‌تر به استانداردهای جهانی ارائه گردد.

  • از ۲۰۰۵

اواز پتریوت از سال ۲۰۰۵ تاکنون در اولیانوفسک روی خط تولید قرار دارد. پتریوت در کلاس پیکاپ و تریم‌های کاربردی ویژه حمل بار ارائه شده است. اما مدرن‌ترین آنرا باید کراس اوور جمع و جوری دانست که برابر با ۴۶۴۷ میلیمتر در طول، ۲۰۸۰ میلیمتر در عرض و ۱۹۰۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.

در این محصول از پیشرانه‌های متنوعی با توجه به مدل استفاده شده که شامل نمونه‌های ۲.۷ لیتری بنزینی، ۲.۶ لیتری بنزینی، ۲.۳ لیتری دیزل و ۲.۲ لیتری دیزل می‌شود. اما در بخش جعبه دنده گزینه‌ها محدود به نمونه ۵ سرعته دستی بوده است.

به رغم آنکه اواز ویژگی‌های فنی کراس اوور پتریوت را بویژه در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ وارد پروسه بروزرسانی کرده اما نمای ظاهری آن از ۲۰۰۵ تا کنون تقریبا بدون تغییر بوده که باید آنرا به سلیقه یا بضاعت صنعت خودروی روسیه مرتبط دانست.

در ادامه این مطلب تصاویری از  جدیدترین نسخه پتریوت  که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده را مشاهده خواهید کرد.

  • نمای ظاهری

این نمونه در حالت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی و جزئیات آفرودی مانند لاستیک‌های مخصوص، باربند سقف، پله کناری، چرخ جراثقال و ... ارائه می‌شود.

در رابطه با نمای ظاهری نیز که تصاویر گویای همه چیز است. اینجا با یک خودروی جعبه‌ای سر و کار داریم که به هیچ عنوان در حد محصولات موفق این کلاس طراحی، نیست.

همه چیز بسیار ساده است و تلاش شده تا بخشی از کمبودها و نقایص آن با استفاده از چراغ اصلی جلو که ترکیبی از هالوژن و ال ایی دیی است، جبران شود. بامپر(سپر) عملا هیچ نکته جذابی ندارد و در حد محصولات ارزان قیمت بازار است.

 در نمای جانبی هم هیچ رویدادی خلاقانه‌ای مشاهده نمی‌شود. الگوی سقف و ستون‌ها به شکل‌گیری پنجره‌هایی بزرگ منتج شده که ارتفاع زیاد خودرو را به چشم می‌آورد. ارتفاعی بلند که عرض محورها برای آن مقداری کم به نظر می‌رسد و این به مفهوم عدم تعادل و هندلینگ بسیار ضعیف پتریوت در پیچ‌های تند خواهد بود.
 

نمای عقب تصاویری از مدل‌های قدیمی  پاجرو  را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

  •  کابین

در این قسمت با یک محیط ساده روبرو می شویم که یک نمایشگر ۷ اینچی درمرکز کنسول جلو مهمترین رویداد آن محسوب می‌شود. از امکانات کابین می‌توان به سیستم تهویه ساده، ۶ اسپیکر، گرمکن صندلی‌های جلو و گرمکن آینه‌های کناری با تنظیم الکتریکی اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند ترمز ای بی اس و ایی بی دیی، ایربگ راننده، سیستم پایداری الکترونیکی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و ... اشاره کرد.

 پیشرانه

موتور انتخابی برای پتریوت در مقایسه با مدل قبلی ارتقا بروزرسانی مهمی را پشت سر گذاشته است. نمونه ۴ سیلندر قدیمی طی ۲۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسید که اینجا شاخص مذکور به ۱۲.۷ ثانیه کاهش یافته است.

میزان خروجی موتور ۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳ پوندفوت با توجه به پیستون‌ها و سرسیلندر جدید بهبود یافته است. سیستم اگزوز جدید نیز نقش مهمی در کنترل دمای موتور دارد. با این تغییرات؛ پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر پتریوت برابر با ۱۵۰ اسب خروجی و ۱۷۳ پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ می‌شود. سامانه تمام چرخ محرک در این خودرو فعال است.

وزن خودرو برابر با ۲۱۲۴ کیلوگرم است و بیشینه سرعت نیز نیز برابر با ۱۵۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

سیستم تعلیق در مقایسه با مدل قبلی بروزرسانی شده و این تغییرات بویژه در محور جلو بیشتر بوده است.
 

قیمت پایه مدل جدید در زمان عرضه ۱۱۶۶۷ دلار بود. مقایسه این خودرو با یکی از ارزانترین کراس اوورهای چینی یعنی اوشان سی او اس۵ یا فیس لیفت سی اس۳۵ بازار ایران، به سادگی نشان می‌دهد که پتریوت در تمامی زمینه‌ها ضعیف‌تر و دارای جذابیت کمتری است.

کد خبر 547191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    46 4
    خاک تو سرتون با این ماشیناتون