در حالی که فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت‌های اعلامی در بازار واقعی نیست و نوعی قیمت‌سازی است اما آگهی‌دهندگان امروز بهایی بسیار بالاتر از روزهای قبل را برای خودروهای در معرض فروش اعلام کردند.

پرايد111

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، رشد قیمت دلار از یک‌سو و حرکت هماهنگ برخی سایت‌ها برای افزایش قیمت از سوی دیگر بازار خودرو را از اواخر هفته گذشته در شرایطی عجیب قرار داده است. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران امروز بارها به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و تاکید کرد قیمت‌ها در بازار افزایش یافته اما خرید و فروش منحصر به دو دسته است، یکی افرادی که پول لازم‌اند و دیگری افرادی که واقعا به خودرو برای مصرف شخصی نیازمند هستند.

 به گفته وی کسانی که می‌توانند تقاضای خود را فعلاً وارد بازار نکنند دست نگه داشته‌اند و کسی به قصد سرمایه‌گذاری فعلا وارد بازار نمی‌شود.

 امروز اما پراید که روزی ارزان‌ترین خودروی بازار ایران بود قیمتی عجیب را دید. پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۰۴میلیون تومان فایل شد تا خودرویی که می‌رود روند خداحافظی‌اش را تکمیل کند، با قیمتی بالاتر از صد میلیون تومان در بازار معامله شود. قیمت پراید در اسفند سال گذشته در محدوده ۶۰ میلیون تومان بود.

هر دستگاه سمند ال.ایکس نیز با افزایش ۱۸ میلیون تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۱۷۰ میلیون تومان فایل شد. سمند سورن نیز  با ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ ایکس  به قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس معمولی به قیمت ۱۹۷ میلیون تومان و پژو پارس با موتور ‌تی. یو۵ به بهای ۲۳۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد و همه این خودروها بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۱۳۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برابر با۲۲۰ میلیون تومان، و هر دستگاه پراید ۱۱۱ با رشد ۹ میلیون تومانی ۱۰۴ میلیون تومان اعلام شد. قیمت پراید ۱۳۱ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با رشد ۱۲ میلیون تومانی به ۹۶ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار با رشد ۱۶ میلیون تومانی ۱۱۳ میلیون تومان تعیین قیمت شد.

همچنین قیمت تیبا دو ۱۲۴ میلیون تومان، ساینا  ۱۲۵ میلیون تومان و کوئیک ۱۳۷ میلیون تومان اعلام شد.

کد خبر 546985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    62 3
    لعنت به مسئولینی که درک ندارن
  • احمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    25 4
    این بهترین نوع اداره مملکت است
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    روحانی هفته قبل گفت مردم نگران نباشند
  • عشق وطن IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    این قیمتها که مفته هنوز سرمون به انگشتای پامون نرسید (جا داره برای فشار نگران نباشید )