یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

تعزیه «احمد سفاح» هفتمین مجلسی است که در قالب «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، امشب یکشنبه ۱۶ شهریور بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار می‌شود.

تعزیه بازار شام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، «دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه»، شامگاه گذشته، شنبه ۱۵ شهریورماه توسط «گروه تعزیه فتح خیبر» به سرپرستی جمال قاسمی با مجلس «قانیای فرنگ» ادامه پیدا کرد و امشب، یکشنبه ۱۶ شهریورماه با مجلس «احمد سفاح» (انتقام گرفتن از خاندان بنی‌امیه) میزبان عاشقان اباعبدالله می‌شود.

«دفتر دوم رویداد شبیه‌خوانی در پهنه» از دوشنبه دهم شهریورماه توسط «گروه تعزیه فتح خیبر» آغاز شد و ادامه‌ای است بر اجرای «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی که در دهه اول ماه محرم هر شب بعد از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی برگزار شد.  

در این تعزیه‌ها که تاکنون مجالس «عبدالله‌بن‌عفیف»، «حضرت امیر(ع)»، «فضل و فتاح»، «امام رضا(ع)»، «عمرو بن عبدود» و «قانیای فرنگ» آن برگزار شده است جمال قاسمی (سرپرست)، اصغر مینایی، روح‌الله حشمدار، محمد میرزایی، حسین حجتی، امیر زهرایی و نوید مقدم حضور دارند و نوازندگی اجرا برعهده فرهاد شیخی و حمیدرضا گرگانی است.

پس از اجرای مجلس «احمد سفاح» که امشب یکشنبه ۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود، طی سه شبِ آتی مجالس «متوکل عباسی»، «حضرت حمزه‌(ع)» و «حضرت زهرا(س)» برپا می‌شود.

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» و همچنین دفتر دوم آن، با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران اتفاق افتاد.

این اجراها هر شب پس از اذان مغرب و عشا در پهنه فرهنگی رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت، با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 546801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha