مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند و ۴۲ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده‌اند.

بازسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین جنتی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای هر واحد روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است اظهار کرد: بانک‌های مسکن، سپه، ملی، رفاه، تجارت، ملت و کشاورزی برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند. مدت زمان پرداخت وام ۱۸ ماه است که بنا به درخواست بنیاد مسکن تا ۳۶ ماه تمدید می‌شود.

جنتی تصریح کرد: دوران فروش اقساطی که همان مدت زمان پرداخت اقساط وام مسکن است، برابر با ۱۸۰ منهای دوران ساخت که بین ۶ ماه تا ۳۶ ماه است، بستگی به مدت ساخت واحد احداثی توسط متقاضی دارد. امسال ۱۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار برای خانه‌های روستایی استان داده شده که تاکنون ۱۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنیاد مسکن از سال گذشته تاکنون ۴۲۰۶ واحد مسکونی در روستاهای این استان احداث کرده است. برای هر واحد مسکونی مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام کم‌بهره از محل اعتبار طرح ویژه بهسازی و برای واحدهای ناشی از سیل که ۶۴۶ واحد بوده پرداخت شده است. مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض نقدی و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان پرداخت شده است. برای واحدهای شهری ۵۰ میلیون تومان وام و یک میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تغییر فضای روستا از محیطی غیربهداشتی و آسیب‌پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده و شاداب و جذاب برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی، ایجاد تحرک در چرخه تولید مسکن روستایی و تلاش در بهینه‌سازی مصرف سوخت از مهم‌ترین هدف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان است.

کد خبر 546664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha