یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

کتابفروشی زونگشوگ شهر چونگ‌کینگ بر اساس سبک نقاشی‌های سوررئالیستی ساخته شده است.

کتابفروشی سورئالیسمی چینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، نیواطلس (newatlas) نوشته است در سال‌های اخیر سیاست دولت چین حمایت از ساخت کتابفروشی‌های جذاب برای جذب مردم به مطالعه کتاب بوده است. کتابفروشی زونگشوگ شهر چونگ‌کینگ یکی از این کتابفروشی‌های مدرن با معماری جالب آن است که بر اساس سبک نقاشی‌های سورئال ساخته شده است.

در طراحی داخل و خارج این کتابفروشی جالب چینی از شیشه‌های جالب و رنگی استفاده شده است که نورپردازی خاص آن جلوه زیبایی به کتابفروشی بخشیده است. در این کتابفروشی که ماه گذشته به اتمام رسیده است از شیشه‌های خاصی برای زیباتر شدن قفسه‌ها استفاده شده است.

سقف کتابفروشی آینه‌های بزرگی تعبیه شده است و وقتی به بالا نگاه کنید نمی‌توانید جهت کتاب‌ها را از هم تشخیص دهید. در این کتابفروشی نیز مثل سایر کتابفروشی‌های کشور چین مکانی خاص برای بازی و تفریح کودکان و البته مطالعه کتاب آنها در نظر گرفته شده است که طراحی و معماری آن با کل مجموعه تفاوت دارد. در قسمت کودکان چیدمان کتاب‌ها و قفسه‌ها با پلاستیک و چوب‌های رنگی تزیین شده است و مکانی زیبا برای جذب کودکان به کتاب فراهم شده است.

طبق رسم کتابفروش‌های معاصر و مدرن، قسمتی هم به کافی‌شاپ اختصاص داده شده است تا مشتری‌ها بتوانند با صرف نوشیدنی‌های گرم و سرد کتاب‌های خود را تهیه کنند. شرکت ایکس لیویونگ طراح این کتابفروشی اعتقاد دارد در سال‌های آینده بسیاری از این کتابفروشی‌ها در کشور چین و سایر کشورهای جهان خواهیم دید.

کد خبر 546614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha