شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
۰ نفر

مسکن مهر شهر شاندیز با ۴۰۰ خانوار پس از ۱۰ سال از آب شرب پایدار برخوردار شد.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بینالود گفت: آب واحدهای این پروژه مسکونی از انتهای خط انتقال آب شاندیز تامین می‌شد که در دوره اوج مصرف، ساکنان طبقات دوم با کمی فشار و طبقات سوم با قطع آب مواجه می‌شدند و شبکه مستقلی برای این پروژه وجود نداشت.

اصغر پاکروان اضافه کرد: انتقال آب واحدهای مسکن مهر شاندیز باید همزمان با شبکه داخلی اجرا می‌شد، اما این خط بنا به دلیلی اجرا نشد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بینالود گفت: با پیگیری انجام‌شده، در نهایت طی هفته اخیر پروژه خط انتقال ۲۵۰ به طول دو کیلومتر از محل مخزن دو هزار به پروژه مسکن مهر شاندیز در مرحله بهره‌برداری قرار گرفت و برای اجرای آن ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی و اعتبارات داخلی آبفای خراسان رضوی هزینه شد. عملیات اجرایی خط ۴۰۰ با اعتبار ۲۰میلیارد ریال به منظور تقویت شبکه آب ساکنان واحدهای مسکن مهر شاندیز نیز در دست اجراست و ۲۲ بهمن سال جاری وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل مربوط به آب شرب در شاندیز اقدامات گوناگونی انجام‌ شده که تفکیک کامل شبکه آب آشامیدنی شهروندان شاندیزی از شبکه تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این شهر از آن جمله است و شناسایی انشعابات غیر مجاز نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

شهرستان بینالود(طرقبه شاندیز) در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت ۱۱۰۰ کیلومترمربع، ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخش‌های شاندیز و طرقبه و دهستان‌هایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند. طرقبه و شاندیز تا تابستان ۱۳۸۷ از بخشهای تابعه شهرستان مشهد بود. بینالود شامل دو بخش طرقبه و شاندیز و ۵۳ روستا هم اینک پس از مشهد مهمترین شهرستان گردشگری در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

کد خبر 546501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha