حتما خیلی از اهالی تئاتر یادشان هست چهار سال پیش در مراسم «شب بازیگر» با دست‌ و دلبازی عجیب یک اسپانسر هدیه‌ای ویژه به برگزیدگان و داوران اهدا شد و بعدها به افراد بیشتری هم تعلق گرفت اما حالا که چند سال گذشته، خبر می‌رسد هنوز کسی دستش به آن هدیه نرسیده است.

شب بازیگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، برای یادآروی بیشتر شاید بهتر است ماجرا را از همان شب مراسم مرور کنیم؛ ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۵، سالن اصلی تئاتر شهر، مراسم شب بازیگر به دبیری بهزاد فراهانی. از همان ابتدا عده‌ای از برگزار کننده‌های مراسم در آن شلوغی سالن که خیلی‌ها جایی برای نشستن نداشتند، یک آقای کراوات پوش را بسیار مورد توجه و احترام قرار می‌دادند و به نوعی در خدمت بودند تا جای مناسبی برای او و خانواده‌اش در ردیف‌های جلویی سالن پیدا کنند.

در میانه‌های مراسم زمانی رسید که این فرد با نام دکتر مرادی به عنوان اسپانسر جشن معرفی و اعلام شد که او بدون هیچ چشم داشتی قرار است به برگزیدگان و نیز تعداد دیگری از تئاتری‌ها وام مسکن هدیه دهد. همچنین گفته شد که او از طریق دخترش که بعدها مشخص شد دخترخوانده‌اش بوده، و به خاطر علاقه‌ای که به تئاتر و هنر داشته، این کار را کرده و یک موسسه فرهنگی هنری را هم با یکدیگر راه‌اندازی کرده‌اند.  

همان شب برای خیلی از حاضران در سالن، دادن چنین هدیه‌ای عجیب آمد و البته موضوع زمانی جالب‌تر شد که دخترخوانده آقای مرادی در گفت‌وگویی  تاکید کرد که هدیه اصلا پرداخت وام و کمک هزینه نیست، بلکه قرار است یک قطعه زمین به هر نفر - که شامل ۳۰۰ نفر می‌شدند - داده شود؛ یعنی ۳۰۰ قطعه زمین ۲۵۰ متری در دماوند.

در این‌باره بهزاد فراهانی - دبیر شب بازیگر -به ایسنا توضیح داده بود که «این ۳۰۰ نفر فقط از اعضای خانه تئاتر و انجمن بازیگران نیستند، بلکه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از بازیگران تئاتر و نیز تعدادی هم برگزیدگان جشن و حدود ۲۵ داور هستند. همچنین برخی دیگر از کسانی که این هدیه به آن‌ها داده می‌شود، توسط خود اسپانسر و با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، انتخاب می‌شوند.»

او تاکید کرده بود:‌ بخشی از انتخابی که انجام دادیم بر مبنای خانه نداشتن و اجاره‌نشینی افراد بود. در واقع کسانی را انتخاب کردیم که دست‌شان تنگ است تا با فروش این قطعه زمین بتوانند مشکل‌شان را بابت خانه خود حل کنند.

این هنرمند پس از طرح ابهام درباره چنین هدیه‌ای در گفت‌وگو با مهر تاکید کرده بود: این زمین‌ها را از نزدیک رویت کردم و تحقیقات فراوانی در خصوص این زمین‌ها انجام دادم. همچنین نزد دکتر مرادی رفتم و خواستم که اسناد این زمین‌ها را به من نشان دهد. زمین‌های مدنظر، زمین‌های موجهی هستند که البته افزون‌تر از چیزی هستند که به ما هدیه می‌شوند. البته به دلیل اینکه زمین‌ها هکتاری هستند، تا زمانی که اسناد تفکیک نشوند، سندی ارائه نمی‌شود، بلکه در محضر پول سند گرفته و وکالت‌نامه‌ای ارائه می‌شود که در آن بخشی از این زمین برای صاحب آن تعیین شده است. به محض اینکه تعداد ما به حد نصاب قانونی برسد، اسناد تفکیک و ارائه می‌شوند. ‌

به این ترتیب، جمعی از کسانی که این هدیه به آن‌ها تعلق گرفته بود راهی محضری در میرداماد می‌شوند تا با پرداخت ۱۵۰ هزارتومان، سند خود را تحویل بگیرند اما حالا پس از گذشت چهار سال از این ماجرا، برخی از دریافت‌کننده‌های این هدیه می‌گویند که اولا هنوز سندی نگرفته و فقط یک هبه‌نامه در اختیار دارند و دیگر آنکه با پیگیری‌هایی که در محل انجام داده‌اند، گویا همین هبه‌نامه هم اعتباری ندارد.

یکی از این افراد به ایسنا می‌گوید، حدود یک ماه قبل برای پیگیری قطعه زمین خود و اینکه ببیند اصلا در چه منطقه‌ای است، به دماوند می‌رود و در پرس‌وجو از اهالی و بنگاه‌دارهای محل متوجه می‌شود که ماجرای این زمین‌ها که به عده‌ای هنرمند داده شده و قرار بوده تحت نام شهرک هنرمندان باشد، برای همه آشناست و کسی نیست که از آن بی‌خبر باشد؛ چرا که به گفته آن‌ها چند سالی است خیلی‌ها در رفت‌وآمد بوده‌اند ولی هنوز نفهمیدند که زمین مورد نظر «شهرک» دقیقا در کدام محدوده است و سندی هم از آن ندیده‌اند. در آن منطقه شایع است که ستاد فرمان اجرایی امام (ره) روی این زمین‌ها که گویا مساحتی خیلی بیشتر از ۳۰۰ قطعه ۲۵۰ متری دارد، ادعایی داشته و برای جلوگیری از این اتفاق و آزادسازی‌اش، بخشی از آن را به افرادی دیگر از جمله هنرمندان واگذار کرده‌اند.  

او که نامش نزد ایسنا محفوظ است، اضافه می‌کند: این زمین‌ها اصلا قطعه بندی نشده و در آنجا شنیدم که چند مورد خرید و فروش هم به اعتبار نام هنرمندان تئاتر برای این زمین‌های هدیه‌ای انجام شده و بعد خریدار متوجه شده که اصلا چیزی وجود ندارد و هبه‌نامه برایش ارزشی ندارد. البته پیگیری‌هایی هم انجام دادم تا با آقای مرادی تماس بگیرم اما موفق نشدم، ولی همان بنگاه‌دارها می‌گفتند اگر از طرف صنف خودتان (خانه تئاتر) اقدامی شود، می‌توان به نتیجه رسید.

پیگیری ایسنا از برخی افراد مرتبط با مراسم شب بازیگر در سال ۹۵ و اسپانسری که معرفی شد، به اینجا رسید که مالکیت و صداقت فردی که این زمین‌ها را هدیه داد تایید می‌شود، اما گویا پیگیری‌هایی از طرف اسپانسر باید انجام می‌شده که نشده است. ضمن اینکه کانال اطلاع‌ر سانی مربوط به شهرک هنرمندان هم حدود هشت ماه است که غیرفعال شده است.

کد خبر 546132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha