هزار و ۳۰۰ مدرسه خراسان شمالی در شهرستان‌های مختلف و در ۷۲۰ نقطه به اینترنت رایگان متصل شده است.

شبکه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرامرز صدقی، رئیس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی روز پنجشنبه ۱۳ شهریور گفت: پیش از این، هزار و ۲۰۰ مدرسه مشمول تامین رایگان اینترنت بود اما با همکاری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ۱۰۰ مدرسه، بیش از تعهد، به این امکان، تجهیز شده است. بر اساس برنامه ششم توسعه، با همکاری آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت، بسترهای لازم را در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم کنند که در این صورت، تمام روستاهای مزبور، از بسترهای لازم برای آموزش های مجازی بهره مند می شوند.

به کارگیری ۹۰۰ دانش آموخته آی. تی

وی افزود: برای امسال،  ۹۰۰  نفر دانش‌آموخته آی. تی و ۳۰ نفر از نیروها، برای شبکه شاد به عنوان همیار معلم، به کار گرفته شده‌اند. این نیروها، برای معرفی این نسخه و نیز خدمات آموزشی به همکاران، به کارگرفته شده‌اند. با ایجاد ابرگروه‌ها در شبکه شاد، دوره‌های آموزشی از طریق شبکه شاد برای معلمان انجام گرفته است و بیش از هزار و ۴۰۰ محتوای الکترونیکی توسط معلمان تولید و در وب سایت اداره کل بارگزاری شده است. 

صدقی در بخش دیگر سخنان خود درباره نسخه جدید شاد گفت: در این نسخه، امکانات بیشتر شده است و ظرفیت‌های جدید از جمله امکان پخش زنده، امکان ارسال و دریافت تکالیف، آزمون ساز و آزمون گیر و حضور و غیاب دانش آموزان به صورت آنلاین در این نسخه فعال شده است، در نسخه پیش ارتباط یک طرفه بود اما در این نسخه،  چت دو طرفه میان دانش‌آموزان هم میسر شده است. هم به امکانات شاد افزده شده و هم به صورت آنلاین میسر شده است.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم، سال تحصیلی را از شنبه هفته آتی آغاز می کنند

کد خبر 545912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha