مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

افزایش قیمت سهام شرکت‌هیا تکنولوژی به علت پاندمی کرونا باعث شده است فهرست میلیاردهای آمریکا هم دچار تغییراتی شود.

Bezos wife

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ان‌بی‌سی نیوز، مک‌کنزی اسکات رمان‌نویس و خیر آمریکایی که اخیرا از جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون طلاق گرفت، اکنون ثروتمندترین زن جهان است . ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا هفته پیش با پشت سر گذاشتن مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک پس از جف بزوس و بیل  گیتس به سومین مرد ثروتمند جهان بدل شد.

از هنگام شروع قرنطینه‌های ناشی از پاندمی کرونا در ماه مارس، مجموع ثروت میلیادرهای آمریکا به اندازه ۸۰۰ میلیارد دلار یعنی بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

اسکات به عنوان بخشی از شرایط طلاقش ۴ درصد سهم شرکت آمازون را به دست آورد. قرنطینه‌های ناشی از پاندمی کرونا باعث اوج گرفتن خریدهای اینترنتی و تحویل در خانه شده داست و در نتیجه از آغاز امسال قیمت سهام شرکت آمازون از ۲۰۰۰ دلار به ۳۵۰۰ دلار رسیده است.

قیمت سهام شرکت تسلا هم پس از تقسیم سهام ان در روز دوشنبه این هفته بالا رفت. سهام تسلا با توجه به انتظارات درباره غلبه آن در بازار وسائل نقلیه برقی برای مدت طولانی در سال جاری میلادی ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

ثروت شخصی ماسک از ابتدای ماه مارس هنگام شروع قرنطینه‌های پاندمی کرونا سه برابر شده است. هیات مدیره تسلا به عنوان بخشی از بسته پرداختی توافق‌شده در صورتی که ماسک به همه مجموعه‌ای از اهداف تعیین‌شده برسد، به او ۵۰ میلیارد دلار دیگر پرداخت خواهند کرد.

این افزایش دیوانه‌وار دارایی‌ها میلیاردرهای صدر جدول ثروتمندترین افراد با فلاکت اقتصادی میلیون‌ها آمریکایی در طرف دیگر طیف همزمان شده است.

کد خبر 545842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha