استاندار تهران از تمدید دورکاری ادارات تهران تا ۱۹ شهریور ماه خبر داد.

استاندار تهران

به گزارش همشهری آنلای، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مورد آخرین تصمیمات ستاد کرونا در تهران گفت: شیب کاهش کرونا در استان تهران و کشور بسیار ملایم است و متاسفانه شهروندان به توصیه‌ها مبنی بر سفر نرفتن گوش نکردند و میزان شیوع کرونا در استان تهران تا دو هفته دیگر و بعد از ارزیابی ها مشخص می شود.

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان مقرر شد تا بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور با اعمال شرایط سخت گیرانه پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌ها بصورت حضور و غیرحضوری صورت می‌گیرد. 

بندپی خاطر نشان کرد: کاهش ماندگاری دانش آموزان در مدارس و تعطیلی بوفه ها و همچنین برگزاری کلاس های حضوری با نیمی از ظرفیت دانش آموزان از جمله اقدامات برای مدیریت کرونا در مدارس است. با توجه به شرایط قرمز استان تهران به لحاظ کرونا دورکاری ادارات در استان تهران در  هفته جاری و تا روز چهارشنبه  ۱۹شهریور ماه تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس مناطق قرمز نیز از هفته آینده دایر خواهند بود، ادامه داد: امکان دارد تغییراتی در وضعیت مناطق ایجاد شود و منطقه‌ای که امروز زرد است فردا قرمز شود یا سفید؛ بنابراین ما برنامه‌ای که در نظر گرفته‌ایم بر این فرض است که تمام مناطق در شرایط قرمز هستند و فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها بهداشتی باید در حد مطلوب و ایده‌آل رعایت شوند.

استاندار تهران با تأکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط تمامی مدارس، تشریح کرد: منظور ما از فاصله‌گذاری اجتماعی این است که اگر کلاسی ۲۴ دانش‌آموز دارد، ۱۲ نفر آن‌ها در یک روز حاضر می‌شوند و ۱۲ نفر در روز دیگر و به عبارتی دانش‌آموزان یک روز در میان به مدرسه خواهند رفت.

محسنی بندپی افزود: سایر تصمیمات ما مبنی بر کم کردن کلاس‌های درس، زنگ‌های تفریح، کاهش ماندگاری دانش‌آموزان در محیط مدرسه، رعایت پروتکل‌ها در تمام محیط‌های مدرسه و تعطیلی بوفه‌های مدارس بوده است که رعایت آن برای تمام مدارس اجباری است.

وی در پایان با بیان اینکه هرگونه تصمیم‌گیری مجدد در خصوص فعالیت مدارس در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا است، تصریح کرد: اگر شرایط شیوع کرونا باز بدتر شود، ستاد ملی کرونا در خصوص مدارس اعمال تصمیم خواهد کرد لکن در هر صورت نباید آموزش کشور تعطیل شود.

کد خبر 545832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha