مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

قرار است با الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد این شهر به کلانشهر تبدیل شود.

يزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سخنگوی شورای شهر یزد در حاشیه جلسه علنی شورای شهر از موافقت شورای این شهرستان با الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد خبر داد و بر تسریع در این اقدام از سوی فرمانداری تاکید کرد.

حمیدرضا قمی یادآور شد: چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان یزد با حضور محمد یارمند، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، محمدحسین پاکدل، بخشدار مرکزی، محمدجواد آقایی معاون فرماندار یزد و زارع،   رئیس شورای بخش مرکزی یزد، موضوع الحاق بخش مرکزی به شهر یزد را مورد بررسی قرار داد و با توجه به درخواست روستاهای این بخش برای این اقدام، با الحاق بخش مرکزی به شهر یزد موافقت شد.

وی با اشاره به مزایای کلانشهر شدن یزد عنوان کرد: یزد در مقایسه با سایر کلانشهرها، همه مؤلفه‌ها و مشکلات و عوارض کلانشهرها را تحمل می‌کند مضاف برآن چسبندگی بخش مرکزی و حمیدیا به یزد لزوم سیاستگذاری همسو و هماهنگ را در مدیریت شهری ایجاب می‌کند.

قمی یادآور شد: بخش مرکزی شامل ۱۲ روستای دارای دهیاری، با وسعت ۲ هزار و ۵۳۲ هکتار و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر است که به جز فهرج، بقیه در حریم شهر یزد قرار دارند و پنج روستای این بخش در حریم منطقه دو شهرداری یزد هستند.

سخنگوی شورای شهر یزد بیان کرد: ارائه خدمات شهری مطلوب‌تر در بخش مرکزی، نظارت بر ساخت و سازها، استفاده از حمل و نقل عمومی در این منطقه و ارائه طرح‌های فرهنگی اجتماعی از عمده دلایل الحاق بخش مرکزی به شهر یزد است.

کد خبر 545723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha