سفیر ایران در اوکراین تاریخ پیشنهادی ایران برای نشست بعدی در رابطه با سقوط هواپیما را روزهای ۱۸ تا ۲۱ اکتبر اعلام کرد.

سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین در گفت‌وگو با آژانس ملی اطلاع‌رسانی اوکراین (اوکراینفورم) درباره بررسی‌های حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: خوشبختانه مذاکرات اخیر ایران و اوکراین در کی‌یف به بهترین شکل برگزار شد. ما مذاکرات جدی، سازنده و شفافی با طرف اوکراینی داشتیم که ۱۱ ساعت طول کشید. در این مدت تمام موضوعات و مسائل مربوط به حادثه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: هیأت ایرانی ترکیبی کامل و جامع متشکل از تمامی‌ بخش‌های فنی، قضایی، حقوقی و سیاسی بود و هر کدام با همتایان اوکراینی خود ارتباط برقرار کردند. علاوه بر این، یک ملاقات جداگانه بین دادستان نظامی تهران - که معمولاً سفر نمی‌کنند و به درخواست رئیس هیأت ایرانی هیأت را همراهی کردند - با آقای گندوز مامدوف معاون دادستان کل اوکراین برگزار شد. براساس توافق انجام شده قرار است دور بعدی مذاکرات در ماه اکتبر در تهران برگزار شود. طرف ایرانی چند روز پیش یادداشتی را به سفارت اوکراین در تهران تسلیم کرده و روزهای ۱۸ تا ۲۱ اکتبر را برای دور بعدی مذاکرات پیشنهاد کرده است.  

مرادی با تأیید بازداشت ۶ نفر در این ارتباط گفت: نمی‌توانم اسامی آنها را بگویم چون به لحاظ قانونی مجاز به این کار نیستم اما سه نفر همچنان از روز اول حادثه در بازداشت هستند و سه نفر به قید وثیقه آزاد شده اند اما در روند بررسی‌ها تحقیقات وسیع میدانی انجام شده، تمام رده‌های نظامی از اپراتور به بالا مورد بازجویی قرار گرفتند و ده‌ها نفر برای بازجویی و پرسش و پاسخ فراخوانده شدند.

کد خبر 545504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha