همین چند روز پیش بود که خبر برخورد با گلوله‌های ساچمه‌ای و گازهای اشک‌آور با مردم یکی از محروم‌ترین روستاهای استان خوزستان آن هم با شکایت بنیاد مستضعفان که با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی و برای رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان ایران پس از پیروزی انقلاب تشکیل شده بود، در رسانه‌های ارتباط‌جمعی منتشر شد و بازخوردهای متفاوتی داشت.

شمخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، نقطه اشتراک تمامی این واکنش‌ها انتقاد از بنیاد مستضعفان به عنوان دومین بنگاه اقتصادی بزرگ ایران بود و البته پرویز فتاح در قامت رئیس این بنیاد. 

فتاح هم از سوی اصلاح‌طلبان و هم از سوی اصولگرایان و هم طیف سومی موسوم به عدالت‌خواهان مورد انتقاد قرار می‌گرفت و در این میان شاهد انتقاد مقام‌های رسمی از خود و عملکرد بنیاد تحت‌ امرش نیز بود؛ انتقادهایی که شاید صریح‌ترین شکل آن به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی آن هم با لباس محلی در روستای ابوالفضل برگردد. علی شمخانی دیروز در حالی که یکدست لباس عربی به تن داشت و با زبان محلی سخن می‌گفت، وارد روستای ابوالفضل شد که بر اساس فیلم منتشر شده در «نورنیوز»، رسانه وابسته به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به خوش و بش با سیدیوسف موسوی، امام جماعت مسجد «امام علی(ع) »، تنها مسجد روستای ابوالفضل پرداخته است.

چاق‌سلامتی و خوش‌وبشی که به نوعی در حکم دلجویی از این روحانی به ‌واسطه اقدامات ماموران شهرداری که برای تخریب منازل به این روستا آمده بودند، محسوب می‌شود. در این میان آنچه می‌تواند از حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی آن هم در روز عاشورای حسینی در روستای ابوالفضل به ‌منظور دلجویی از اهالی این روستا مهم‌تر باشد، برداشت‌های انتخاباتی از ماجراست.

پرویز فتاح از دوران حضورش در کمیته امداد امام خمینی یکی از گزینه‌های اصلی اصولگرایان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ محسوب می‌شد. احتمالی که با انتصاب سیدابراهیم رییسی به عنوان رئیس قوه قضاییه و ورود محمدباقر قالیباف به مجلس و دستیابی به کرسی ریاست قوه مقننه، به مراتب افزایش یافت ولی شاید کمتر کسی تصور می‌کرد طول یک ماه شرایط چنان برای فتاح تغییر کند که حالا نامش در آستانه ورود به فهرست از پیش بازندگان سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران باشد.

ماجرا برای فتاح با فاش‌گویی در یک برنامه تلویزیونی و بلند کردن انگشت اتهام به ‌سوی نهادهای انتصابی و چهره‌های نزدیک به عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی شروع شد و با برخورد سفت و سخت با مستضعفان روستای ابوالفضل پیش رفت.

مستضعفانی که روز گذشته علی شمخانی در قامت یکی از عالی‌ترین مقامات امنیتی ایران، در شرایطی از آنان دلجویی کرد که خود نیز حالا نامش میان فهرست‌های احتمالی ۱۴۰۰ و گزینه‌های کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری به چشم می‌خورد؛ چنانکه همین چندی قبل هم آن‌طور که دو روزنامه‌نگار، یکی اصولگرا و دیگری اعتدال‌گرا خبر دادند او با همراهی حسین دهقان، محسن رضایی و قالیباف جلساتی را در منزل دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و از قرار معلوم توافق کرده‌اند که از این جمع یک نفر در انتخابات حاضر شود و دیگران پشتیبان و حامی انتخاباتی‌اش باشند.

کد خبر 545424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    دلجویی از مستضعفان؟؟!! کسی که برج چندهزار میلیاردی تو الهیه داره و دامادش ویلای چندصد میلیاردی غیر قانونی تو لواسان ساخته و‌ پسرش گرین کارت امریکایی و دخترها و دامادهایش همه تو کار بساز و بفروش و برادر زاده هایش همه در منطقه آزاد اروند به تجارت میلیاردی مشغولن!!! این افراد حامی مستضعفان هستن؟! منتظر جواب ملت تو انتخابات ۱۴۰۰ باشید! ضربه کوچک را در انتخابات مجلس خوردین ضربات سخت تر در راهه!! تف به شرفتون که آه و درد ملت رو سانسور میکنید