به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان و شهرداری قم، عباس حلواییزاده با اشاره به آخرین وضعیت متروی قم گفت: برخی تجهیزات مترو وارداتی بوده و امروز بخش عمده در تولید داخل بهروزرسانی و با حفظ کیفیت جایگزین شده ولی همچنان هزینهها برای این پروژه بسیار بالاست. ریلهای مترو پارسال خریداری شد و طرح با هزینههای هنگفتی پیش میرود و برای فاز نخست ۶ کیلومتر مسیر عملیاتی میشود تا شاهد بهرهبرداری قطار شهری در قم باشیم.
وی افزود: زمان قطعی برای بهرهبرداری هنوز مشخص نیست و بخشی از پروژه از دست خارج نمیشود چراکه قرارداد اولیه در بخش ارزی با دلار زیر سه هزار تومان بسته شد و امروز تورم و گرانی، قطار شهری قم را با مشکلاتی همراه کرده است. شهرداری در تأمین منابع در تلاش است از طریق نقدی و غیرنقدی، ارزش گشایش اعتباری و اسناد خزانه و اوراق به تأمین اعتبار بپردازد و امیدواریم بهزودی این طرح به اتمام برسد، در بخش ابنیه و ایستگاهها مشکلی وجود ندارد اما نگرانیهایی در زمینه برخی از تجهیزات داریم.
حلواییزاده ادامه داد: در سطح شهر هم پروژههای خاص خود را داریم که تقاطع غیرهمسطح و توسعه بوستانهای چندین هکتاری و ساخت شهربازی و بهسازی معابر و سولههای ورزشی و دهها پروژه دیگر در مسیر خدمت به مردم است. اگر قطار شهری نیز همچون دیگر پروژهها، جزئی از مطالبه مردم باشد و شهروندان نسبت به آن احساس نیاز کنند، همراهی بیشتری خواهند داشت.
نظر شما