سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در زمینه اعمال محدودیت‌ها باید ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کند.

سیما سادات لاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره علت اعمال نکردن محدودیت برای سفرها گفت: اعمال محدودیت‌ها برای سفر و هر نوع فعالیتی برعهده ستاد ملی مقابله با کروناست. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه‌ای برابر با عنوان خود دارد و هر نوع محدودیت اگر در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و پیشنهاد شود باید تصویب و سپس ابلاغ شود.

وی با اشاره به حجم سفرها در تعطیلات اخیر افزود: در مورد تعطیلات اخیر انتظار همراهی بیشتری از طرف جامعه وجود داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا در آینده محدودیتی در زمینه سفرها اعمال خواهد شد یا خیر، افزود: در زمینه اعمال یا در نظر گرفتن محدودیت‌ها باید ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کند و مصوبات این ستاد لازم‌الاجراست. وزیر بهداشت نیز عضو ستاد ملی مقابله با کروناست.

لاری توضیح داد: وزارت بهداشت ارائه آموزش‌ها و توصیه‌ها را برای جلوگیری از سفرها انجام داد که در زمینه سفرهای اخیر هم انجام شد و انتظار همراهی بیشتری از طرف جامعه وجود داشت. انتظار ما از مردم، همراهی و همکاری با نظام سلامت است؛ زیرا کادر بهداشت و درمان با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور به شدت خسته‌اند و مردم باید همراهی خود را با پزشکان و پرستاران و نیروهای بهداشتی در این شرایط افزایش بدهند.

کد خبر 545323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha