دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد که تا هفته آینده بخشی از فراخوان این دوره از جشنواره اعلام خواهد شد.

جشنواره تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین مسافر آستانه  درباره فراخوان جشنواره بیان کرد و همچنین احتمال داد جشنواره سی و نهم تئاتر فجر به دلیل شرایط کرونایی بخش بین‌الملل نداشته باشد.

او گفت: کلیات فراخوان جشنواره مشخص شده ولی شکل برگزاری آن وابسته به این است که بهمن ماه که زمان برگزاری جشنواره است، در چه وضعیتی باشیم.

این مدیر هنری ادامه داد: هفته آینده بخشی از فراخوان جشنواره را اعلام می‌کنیم که شامل بخش‌هایی است که تکلیفشان روشن‌تر است ولی درباره بخش‌های دیگر، بعدا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

او درباره برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره امسال با توجه به شرایط دشوار کرونایی توضیح داد: بعید است امسال بتوانیم بخش بین‌الملل را برگزار کنیم هرچند دوست داریم این بخش را داشته باشیم ولی میان خواسته ما و شرایط کرونایی فاصله زیادی است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر افزود: بسیاری از کشورهای را رصد کرده‌ایم ولی به دلیل همه‌گیری کرونا، هیچ کدام فعالیت تئاتری ندارند. ضمن اینکه با دعوت از یکی دو نمایش خارجی که نمی‌توان عنوان بین‌المللی به جشنواره داد چراکه حتما منظور ما از عنوان بین‌الملل، فراتر از این است. با این حال باید ببینیم تا چند ماه آینده، وضعیت چگونه خواهد شد. فعلا برنامه مشخصی برای بخش بین‌الملل نداریم.

او که دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر نیز هست درباره فعالیت‌های این تماشاخانه نیز گفت: امیدواریم اجراهای ما که از چندی پیش از سرگرفته شده، ادامه داشته باشد. قرار است از هفته آینده سالن استاد ناظرزاده هم میزبان یک اثر نمایشی بشود.

مسافر آستانه که پیش‌تر از شرایط اقتصادی دشوار تماشاخانه ایرانشهر در دوران کرونا سخن گفته بود، درباره کمک‌های احتمالی به این تماشاخانه نیز توضیح داد: فعلا کمکی نشده است ولی شورای عالی خانه هنرمندان ایران پیگیر دریافت مساعدت برای این خانه و تماشاخانه ایرانشهر هستند که امیدواریم این پیگیری‌ها زودتر به نتیجه برسد.

پیش از این مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز از تنگناهای اقتصادی این مکان هنری در دوران کرونایی ابراز نگرانی کرده بود چراکه در این دوره کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و گالری‌های خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر تعطیل است و این مکان‌های هنری، امکانی برای درآمدزایی ندارند.

کد خبر 545064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha