فیلم سینمایی «انگاشته» به کارگردانی کریستوفر نولان در نخستین هفته اکران در ۴۱ بازار بین‌المللی از جمله کانادا ۵۳ میلیون دلار فروخت.

فيلم سينمايي انگاشته ساخته كريس نولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «انگاشته» که نخستین اکران بزرگ هالیوودی در شش ماه اخیر پس از شیوع گسترده ویروس کروناست، در گیشه بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد. فیلم تازه نولان که گفته می‌شود منتقدان را هم سردرگم کرده، در بریتانیا هفت میلیون دلار فروخت تا نشان دهد چندان کم از فیلم‌های پیشین این سینماگر سرشناس یعنی «میان‌ستاره‌ای» و تلقین» ندارد.

فرانسه با ۵.۷ میلیون دلار و آلمان با ۴.۲ میلیون دلار دیگر گیشه‌های پررونق «انگاشته» در هفته اول اکران بین‌المللی بودند. مسئولان استودیو برادران وارنر جزئیات فروش فیلم را در دیگر بازارها اعلام نکردند اما گفتند که مجموع فروش در ۳۲ بازار در اروپا، خاورمیانه و آفریقا ۳۷ میلیون دلار بوده است. این آمار با در نظر گرفتن کاهش تعداد تماشاگران به دلیل لزوم رعایت فاصله در سینماها به دست آمده است.

حماسه جاسوسی ۲۰۰ میلیون دلاری «انگاشته» به کارگردانی نولان نخستین فیلم بزرگ هالیوودی است که در زمانه کرونا روی پرده سینماها می‌رود. فیلم امروز در برخی سینماهای ایالات متحده پیش‌نمایش خواهد داشت و از سوم سپتامبر در سراسر آمریکا به نمایش عمومی درمی‌آید. ضمن اینکه در دو شهر مهم و بزرگ یعنی نیویورک و لس‌آنجلس سینماها همچنان بسته است و همین می‌تواند بر گیشه «انگاشته» تاثیر منفی بگذارد.

با اینکه برخی کارشناسان از احتمال نمایش اینترنتی فیلم نولان یا تعویق طولانی‌تر تاریخ اکران آن خبر داده بودند اما «انگاشته» پس از چند بار تغییر زمان نمایش کار خود را با قدرت در سینماها آغاز کرد. فیلم از چهارم سپتامبر در چین هم روی پرده می‌رود؛ دومین بازار بزرگ پس از آمریکا که می‌تواند بر افزایش فروش آن بسیار موثر باشد.

فیلم چینی «هشتصد» نخستین فیلم آسیایی است که کاملا با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده است. این اثر حماسی در دو هفته در سرزمین مادری به فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دست یافت و همین امیدها را برای موفقیت «انگاشته» در سرزمین اژدها بیشتر می‌کند.

کد خبر 544943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha