دولت آلمان یک بودجه حمایتی ۲۰ میلیون یورویی را به کتابفروشی‌ها و ناشران برای مقابله با بحران کرونا اختصاص داد.

کتابفروشی آلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، لیوابدو نوشت  دولت آلمان یک بودجه حمایتی ۲۰ میلیون یورویی به برخی بخش‌های صنعت کتاب برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده که بین ناشران و کتابفروشی‌ها برای حمایت از آثار جدید و نیز بهبود خدمات آنلاین توزیع خواهد شد. این کمک مالی در زمره برنامه ملی حمایت از فرهنگ در کشور آلمان قرار گرفته و به زودی کمک‌های مالی دیگر تا سقف ۱۰ میلیون یورو که شامل حمایت از نویسندگان و مترجمان است به آن اضافه خواهد شد.

صنعت کتاب آلمان از حمایت قابل توجه دولت استقبال کرده و مونیکا گروتر، وزیر فرهنگ آلمان در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد «صنعت کتاب آلمان خسارات بسیاری را از بحران همه‌گیری کرونا تاکنون متحمل شده. ناشران و کتابفروشی‌های ستون‌های مهم فرهنگ به شمار می‌روند و به همین دلیل به آن‌ها در این بحران کمک می‌کنیم تا بتوانند روی پای خود بایستند.»

این برنامه حمایتی شامل کمک به بخش‌هایی می‌شود که دفتر مرکزی یا شعبه‌ای از آن در آلمان به تولید آثار چاپی، دیجیتالی، صوتی به استثنای حقوق مولف اختصاص دارد و به ازای هر عنوان کتاب ۷۵۰۰ یورو اختصاص می یابد که تا ۱۰ هزار یورو قابل افزایش است.

کتابفروشی‌ها نیز مشروط به اینکه گردش مالی کم‌تر از ۲ میلیون یورو را در سال ۲۰۱۹ گزارش دهند می‌توانند از این کمک بهرمند شوند که شامل ساخت کتابفروشی‌ها، آموزش کتابفروش‌ها، ایجاد وبسایت مدرن‌تر و خرید ضروریات خواهد شد.

کد خبر 544903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha