یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

تعزیه «بازار شام» در دهمین شب محرم در فضای مقابل تالار وحدت اجرا می‌شود.

تعزیه بازار شام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، شنبه هشتم شهریورماه، در نهمین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه»، مجلس «شهادت امام حسین‌(ع)» مقابل تالار وحدت اجرا شد.

«شهادت امام حسین‌(ع)» دهمین اجرای رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» در ۹ شبِ گذشته بود که در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب و عشا، توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار شد. در دهمین و آخرین شب از رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» امشب، یکشنبه نهم شهریورماه، تعزیه «بازار شام» اجرا می‌شود.  

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱  تهران برگزار شد و «گروه  تعزیه سیدالشهدا(ع)» در ۱۰ شب، یکی از وقایع عاشورا شامل تعزیه‌های «شاهچراغ(ع)»، «وهب نصرانی»، «طفلان زینب‌(س)»، «حضرت مسلم‌(ع)»، «دو طفلان مسلم‌(ع)»، «حر ریاحی»، «حضرت علی‌اکبر(ع)»، «حضرت قاسم‌(ع)»، «حضرت ابوالفضل ‌(ع)»، «شهادت امام حسین‌ (ع)» را اجرا کرده است.  

این اجراها در پهنه رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و  پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه رفتند. برنامه «شبیه‌خوانی در پهنه» به صورت زنده هر شب از سایت اینترنتی نمایش‌نت به آدرس www.namayeshnet.com  پخش شد.

کد خبر 544771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha