یک سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد این اتحادیه به اجرای توافق هسته‌ای با ایران پایبند خواهد بود.

اتحاديه اروپا - ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

«پیتر استانو»، در مصاحبه با پایگاه «New Europe» گفت که برجام از جمله بخش‌های کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان است.

او گفت: «توافق هسته‌ای ایران که به اتفاق آرا به تأیید شورای امنیت رسیده جزو عناصر کلیدی معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان است و به امنیت منطقه، اروپا و فراسوی آن کمک می‌کند.»

وی اضافه کرد: «اتحادیه اروپا در راستای احترام به قوانین بین‌المللی و حفظ ایمنی بین‌المللی به اجرای برجام متعهد باقی می‌ماند.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

کد خبر 544647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    71 19
    فشار حد اکثری فشار فوق فوق حداکثری کوچکترین اسیبی به مسئولین نخواهد رساند مردم هم که به گفته طرف مشتی خط خاشاک بیشتر نیستند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    91 5
    اصلا به اروپا دلخوش نیستیم اروپا با یه دست جلو می کشه و با یه پا پس میزنه نامرد تر از خودش خودشه حنا ی اروپا برای مردم ایران هیچ رنگی نداره نگاه اروپا بیشتر سود آمریکاست تا حتی سود خوش
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    35 4
    باسلام هیچ کدام از مسولین ما هیچ باکی از امریکا ندارند چون انقدر پول حرام بجیب زدنند که تا نسلهای بعدی هم هیچ احتیاجی ندارند وامریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اما ما مردم بدبخت باید با استرس نگرانی تورم دروغ وهزار مصیبت اجتماعی بجنگیم اقایان فقط نگاه کنند مرگ و بدبختی این مردم را
  • عباس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    42 4
    خدایا خودت به داد ما برس تا کی تحریم تا کی گرانی بدبختی تاکی چپاول ایران توسط گرگ های به ظاهر بره اگه آمریکا بده چرا بچه های مسئولین یا آمریکا هستن یا انگلیس یا امام زمان کی میای فقط با اومدنت درست میشه