ظهر دیروز احکام دادگاه بدوی پرونده قتل رومینا اشرفی اعلام شد. این حکم واکنش‌های مختلفی در پی داشته است.

رومینا

به گزارش همشهری‌آنلاین، مادر رومینا اشرفی نوجوان ۱۳ ساله تالشی که خرداد ماه امسال توسط پدرش به قتل رسید گفت: رای دادگاه برای همسرم تنها ۹ سال و برای بهمن خاوری (پسری که رومینا با او فرار کرده بود) ۲ سال حبس اعلام شده است.

در همین باره دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد رای پرونده قتل رومینا اشرفی گفت: پرونده قتل رومینا اشرفی توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازی و بر اساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است. بر اساس رای دادگاه بدوی، قاتل رومینا اشرفی به اتهام قتل عمد از جنبه عمومی جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر (بهمن خاوری) به دو سال حبس و تبعید محکوم شد.

اما این حکم با واکنش‌های مخاطبان همشهری‌آنلاین همراه بود. تعداد زیادی درخواست حکم اعدام برای پدر رومینا داشتند؛

یکی از مخاطبان دراین باره نوشته است: «قانون اینقدر ناشیانه!؟ سر بریدن یک انسان فقط ۹سال. این مجازات عامل بازدارنده نمی باشد، متاسفانه!»

و دیگری هم نوشته: «جالبه.. طرف مرتکب قتل شده و به جای اعدام فقط ۹ سال حبس برایش منظور شده است»

اما برخی مخاطبان هم درخواست حبس ابد یا طولانی مدت داشتند: «حبس ابد برای این متهم مناسب است»

و همچنین: «۹ سال زندان برای سلاخی فرزند! سی سال حداقلش هست اگر دلتون نمیاد براش حبس ابد بزنید.»

در واکنش به این کامنت‌ها، یکی از مخاطبان نوشته: «چه صدسال چه یک روز فرق چندانی ندارد. این تعصبات جامعه است که باید به غل و زنجیر کشیده شود.»

و دیگری هم از منظر حقوقی نوشته است: «اگه سواد حقوقی ندارید اظهار نظر نکنید قتل در مواردی که قصاص ندارد حداکثر ۱۰ سال حبس دارد که در این جا با توجه به شرایط پرونده به ۹ سال اکتفا شده است. شما سالی یه بار یه پرونده ی این شکلی میبینید اگه جای قضات بودید باید هر کی را میاوردن پیش تون یا تبعید میکردید یا حبس ابد یا اعدام.»

و همچنین یکی از کاربران نوشته است: «متاسفانه علاوه بر خلا های قانونی بسیاری که داریم، قانون های جرم ساز بسیاری هم داریم که همواره افراد رو ترغیب به ارتکاب جرم میکنن.»

یکی از مخاطبان هم بهمن خاوری را مقصر می داند: «به نظرم بهمن خاوری که رومینا را فریب داد جرمش مساوی با قاتل رومینا است او دختره را اغفال کرد و باعث ایجاد جنایت شد.»

برای خواندن نظرات دیگر مخاطبان، رای و پاسخ به نظرات، اینجا و اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 544434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    4 10
    قضات محترم در مورد پدر مقتول رای منصفانه داده اند البته از منظر جنبه عمومی جرم ،چون خودش ولی دم است حکم اعدام ندارد اما در خصوص حکم بهمن خاوری چون به نوعی شریک در جرم است اغماض شده است
  • ایمان IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    خاوری خاوری خاوری خدا نابود کند خاوری که هر جا اسمی از خاوری هست یا در مورد قتله یا در مورد اختلاس
  • صفر IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    قوانین شرعی و قضایی که موجود است مربوط به هزار سال پیش است. آیات عظام و مسئولین باید احکام را به روز کنند. الان زمان جنگ اتم و لیزر است چطور با قوانین زمان شمشیر تصمیم گرفته می شود