جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر کلنگ‌زنی ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی انجام شده و در مرحله اجراست.

اقدام ملی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مهرداد سالاری جمعه ۷ شهریور در جلسه شورای مسکن استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در طرح اقدام ملی مسکن است. در این طرح ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته می‌شود که زمین ساخت این واحدها توسط راه و شهرسازی تأمین می‌شود و بخش خصوصی و تعاونی‌ها نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت. همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند، تسهیلات خوبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته‌شده و دولت موظف شده که زیرساخت‌های این پروژه‌های مسکونی را آماده کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: طرح اقدام ملی اشتغال بالایی برای استان به وجود می‌آورد و همچنین نیازهای مسکن استان را تأمین می‌کند. در طرح اقدام ملی یک‌میلیون مترمربع زمین در بخش دولتی و حدود ۲۵۰ هزار مترمربع زمین در بخش خصوصی ساخته می‌شود، با همکاری بخش خصوصی می‌توان واحدهای بیشتر از چشم‌انداز تعریف‌شده، ساخت. اقدامات اولیه این طرح با آورده‌های متقاضیان انجام می‌شود، در ابتدای کار باید تمام مراحل و پروسه اداری طرح اقدام ملی انجام شود تا در مرحله استفاده از تسهیلات بانکی، مشکلی برای تزریق منابع مالی وجود نداشته باشد.

سالاری موانع اصلی اجرایی نشدن تعدادی از پروژه‌های مسکونی را قوانین و بروکراسی‌های اداری برخی از ادارات عنوان کرد و افزود: به‌صورت مستمر در جلسات هفتگی شورای مسکن به بررسی و رفع مشکلات مطرح‌شده پرداخته می‌شود. متأسفانه شهرداری کرمانشاه علیرغم مصوبات و صورت‌جلسه‌ها، همکاری‌های لازم را برای اجرای این پروژه‌های مسکونی ندارد. اگر این روند شهرداری ادامه پیدا کند ناچار به برخورد قانونی و مکاتبه با وزیر کشور می‌شویم.

سالاری با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساخت و تحویل به‌موقع واحدهای مسکونی اقدام ملی به متقاضیان تلاش کنند، تصریح کرد: اگر این واحدها در موعد مقرر آماده و تحویل متقاضی نشود باید شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حاشیه‌نشینی باشیم که این امر تبعاتی مانند ماجرای «آسیه پناهی» را در پی خواهد داشت. موقعیت این زمین برای ایجاد طرح مسکن ملی بسیار مناسب است و ارزش‌افزوده بالایی دارد. این پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی دارد و عملیات ساخت واحدهای مسکونی آن در مرحله آماده‌سازی است.

در این جلسه دستورات و مصوبات لازم برای حل مشکلات عملیات اجرایی مسکن ملی شهرستان‌های گیلانغرب، سنقر، صحنه، اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، قصرشیرین و جوانرود صادر شد.

کد خبر 544402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha