نخستین پرواز تجاری مستقیم میان اسرائیل و امارات روز دوشنبه از فرودگاه بن گوریون انجام می‌شود و یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ال عال نمایندگان رژیم صهیونیستی و آمریکا را به فرودگاه ابوظبی می‌برد.

جرد كوشنر و ايوانكا ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، یکی از مهم‌ترین مسافران این پرواز جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکاست که همراه برایان هوک (نماینده پیشین دانلد ترامپ در امور ایران)، رابرت اوبراین (مشاور امنیت ملی) و آوی برکوویتس (فرستاد ویژه امور خاورمیانه) در فرودگاه بن گوریون (۲۰ کیلومتری جنوب‌شرقی تل‌آویو) سوار هواپیمای خطوط هوایی ال عال می‌شوند و ساعتی بعد در فرودگاه ابوظبی به زمین می‌نشینند.

بنجامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر گفته بود مشاور امنیت ملی خود را در صدر یک هیات بلندپایه به امارات می‌فرستد تا در کنار نمایندگان مهم‌ترین وزارتخانه‌های اسرائیل و چهره‌های ارشد دولت آمریکا درباره شیوه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی و محکم‌تر کردن ارتباط‌های دوجانبه گفتگو و مذاکره کنند. هواپیمایی که نمایندگان آمریکا و اسرائیل را به امارات می‌برد، روز سه‌شنبه به فرودگاه بن گوریون بازمی‌گردد.

با وجود ثبت شدن اطلاعات این پرواز در برنامه هفتگی فرودگاه تل‌آویو، هنوز مقام‌های رسمی امارات و اسرائیل و همچنین سفارت ایالات متحده در ابوظبی آن را تایید نکرده‌اند. با اینکه امارات اعلام کرده عادی شدن روابط خود را با اسرائیل به شرط لغو پیوستن بخش‌های باقیمانده کرانه باختری به خاک سرزمین‌های اشغالی پذیرفته، دنیای عرب به این توافق روی خوش نشان نداده است.

کد خبر 544374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha