مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به ضدعفونی روزانه اتوبوس‌های پایتخت جهت پیشگیری از انتقال کرونا گفت: بیش از ۹۸ درصد مسافران اتوبوس‌ها در تهران از ماسک استفاده می‌کنند.

اجبار زدن ماسك در اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره آمار استفاده مسافران اتوبوس از ماسک اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد مسافران اتوبوس در پایتخت از ماسک استفاده می‌کنند که فرهنگسازی به منظور تشویق و ترغیب مسافران به استفاده از ماسک، عرضه ماسک در پایانه‌های و ایستگاه‌های پرمسافر با قیمت مصوب دولتی و نظارت نیروهای اجرایی ایستگاه‌ها از جمله دلایل آمار بالای استفاده از ماسک در میان مسافران است.

وی افزود:‌ همچنین عوامل یگان حفاظت در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها در استفاده مسافران از ماسک نظارت دارند و رانندگان هم مواد ضدعفونی کننده و ماسک در میان آنها توزیع می‌شود.

ترفع ادامه داد: پایش مستمر سلامت کارکنان اتوبوسرانی با استفاده از دستگاه اکسیژن‌سنج و تب‌سنج انجام می‌گیرد و نظارت و کنترل روزانه انتظامات بر استفاده کارکنان از ماسک نیز انجام گرفته است و همه این عوامل سبب شده، استفاده از ماسک به طور کلی در ناوگان اتوبوسرانی به بیش از ۹۸ درصد برسد.

وی گفت: رانندگان اتوبوس باید از گرفتن پول نقد از مسافران اجتناب کنند و شهروندان نیز حتماً کرایه اتوبوس را از طریق کارت الکترونیک و یا آپ‌های بانکی پرداخت کنند و از رد و بدل اسکناس هنگام استفاده از اتوبوس خودداری شود. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه ضدعفونی اتوبوس‌ها به صورت روزانه انجام می‌گیرد، گفت: هزینه‌های ناشی از ضدعفونی و تهیه اقلام بهداشتی، هزینه‌های شرکت اتوبوسرانی را مضاعف کرده و دولت باید حمایت‌های لازم را انجام دهد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار اتوبوس تهران از رده خارج است، گفت: این اتوبوس‌ها به سن فرسودگی رسیده و دولت باید هر چه زودتر به کمک شرکت اتوبوسرانی بیاید.

کد خبر 544186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha