مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
۱ نفر

بعد از فراز و نشیب‌های فراوان و انتظار حضور یک مقام کشوری، بیستمین و آخرین ایستگاه خط یک مترو در شیراز همزمان با پنجمین روز هفته دولت با حضور مقام‌های محلی افتتاح شد.

مترو شیراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در آیین افتتاح این ایستگاه، بیان کرد: ایستگاه وکیل الرعایا بیستیمن ایستگاه خط یک قطار شهری شیراز است که در برنامه زمانبندی خط یک، اجرای آن به تاخیر افتاد.

حسن مرادی با اشاره به چرایی این تاخیر گفت: این ایستگاه در ابتدا از برنامه اجرا، برای مدتی حذف شد، چون پیش بینی می‌شد مسافران به دلیل استقرار بافت فرسوده در این منطقه از ایستگاه متبوع استقبال نکنند اما پس از گذشت مدتی با توجه به موقعیت قرارگیری بازار وکیل و همچنین طرح توسعه و بازآفرینی بافت‌های فرسوده، موجب شد تا احداث این ایستگاه مجددا در دستور کار قرار گیرد.

او زمان اجرای این ایستگاه را قابل قبول دانست و گفت: خردادماه سال گذشته تملک ایستگاه انجام و در بهمن ماه همان سال، ایستگاه آماده بهره برداری شد که با شیوع کرونا راه‌اندازی آن به هفته دولت موکول شد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری مرکز استان فارس ادامه داد: این ایستگاه در مساحت ١٥ هزار مترمربعی در چهارطبقه ساخته شده و برای احداث آن اعتباری بالغ بر ١٥٠ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

مرادی با تاکید بر این نکته که تلاش شد تا کیفیت معماری این ایستگاه به عدد ٢٠ نزدیک شود، گفت: ایستگاه به گونه‌ای طراحی شده که در شان مردم شیراز باشد.

او احداث این ایستگاه را سرآغازی برای ساخت ایستگاه‌های با کیفیت در سطح کشور ذکر و خاطرنشان کرد: ایستگاههای مترو از سرمایه‌های اصلی شهرها محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز مجددا اضافه کرد: ایستگاه وکیل الرعایا یکی از زیباترین و با کیفیت ترین ایستگاه‌های کشور است.

کد خبر 544135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 3
    متروی اهواز تو خوابه