دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنای تاریخی فرمانداری ایالت تگزاس و محل سابق اقامت جرج بوش رییس جمهوری آمریکا در آتش سوزی خسارت دید.

به نوشته ال پاییس، مقامات ایالت تگزاس معتقدند آتش سوزی در ساختمان فرمانداری این ایالت عمدی بوده است. البته در زمان وقوع این اتش سوزی ریک پری فرماندار ایالت تگزاس در آن حضور نداشته و به رغم وارد آمدن خسارات مادی بسیار زیاد، این حادثه تلفاتی نداشته است.

نیویورک تایمز نیز در سایت اینترنتی خود نوشت: کریستا پیفرر سخنگوی فرماندار تگزاس اعلام کرد که  هنوز فرد یا افرادی به دلیل اقدام به آتش افروزی در ساختمان فرمانداری تگزاس بازداشت نشده‌اند.

سخنگوی فرماندار تگزاس افزود: بخشی از سقف ساختمان 840 متر مربعی فرمانداری که در لحظه وقوع حادثه آتش سوزی خالی از سکنه بوده ، در شعله‌های آتش سوخته است.

کریستا پیفرر در ادامه توضیح داد: ساختمان فرمانداری در حال بازسازی بوده است، از همین رو فرماندار و همسرش به هنگام وقوع حادثه آتش سوزی در آن حضور نداشتند. به گفته سخنگوی فرماندار تگزاس این آتش سوزی ساعت 1.45 دقیقه بامداد به وقت محلی رخ داده و مهار شعله‌های آتش که بخش‌های وسیعی از سقف و طبقه دوم بنا را در برگرفته بوند، 4 ساعت به طول انجامیده است.

ساختمان فرمانداری ایالت تگزاس که بخش‌هایی از سقف وطبقه دوم آن در آتش سوخته است

پل مالدونادو رییس آتش نشانی تگزاس نیز در سخنانی گفت: ما مسئول این حادثه را دستگیر خواهیم کرد. این مقام آتش نشانی ایالت تگزاس همچنین ابراز امیدواری کرد که بتوان سقف بنای فرمانداری تگزاس را از خطر فرو ریختن نجات داد.

کریستا پیفرر نیز گفت: هنگام وقوع آتش سوزی هیچگونه مبل، تابلوی نقاشی و ظرف چینی با ارزشی در ساختمان فرمانداری وجود نداشته است.

41 نفر از فرمانداران ایالت تگزاس  در زمان تصدی مقام فرمانداری این ایالت در این ساختمان که قدمتی 152 ساله دارد سکونت گزیده بودند. از جمله فرمانداران ساکن این ساختمان می‌توان به جرج بوش رییس جمهوری کنونی آمریکا اشاره کرد. بوش که پیش از انتخابش به مقام ریاست جمهوری آمریکا سمت فرمانداری تگزاس را عهده دار بوده است، به همراه همسرش لورا طی سال‌های 1995 تا سال 2000 در این ساختمان اقامت داشت.

کد خبر 54374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز