رئیس شورای امنیت با درخواست آمریکا برای اجرایی شدن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالفت کرد.

شورای امنیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، سفیر اندونزی در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در پاسخ به درخواست چین و روسیه برای شفاف‌سازی دیدگاه ۱۵ عضو شورا درباره مکانیسم ماشه اعلام کرد از آنجا که آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خارج شده، نمی‌تواند بر اساس مفاد برجام تحریم‌های ایران را بازگرداند.

اعلام نظر رسمی دیان تریانسیا جانی درباره مکانیسم ماشه خشم نماینده آمریکا در سازمان ملل را در پی داشت که اعضای شورای امنیت را به حمایت از تروریسم متهم کرد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته درخواست دولت دانلد ترامپ را برای اجرایی شدن مکانیسم ماشه علیه ایران به شورای امنیت ارائه کرده بود.

کد خبر 543716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    21 8
    این یعنی اقتدار دیپلماسی ایرانی. درود بر دکتر ظریف.
  • ح-شمسي IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    23 6
    اين گانگسترهاي وحشي كه جاني و فاسد و ... هستند، ايران را كشوري حامي تروريست مي‌دانند. كدام تلروريست ايراني ؟ يكي را نام ببرند. هرجه از ليست تروريست ها بخواني به عربستان، ... ميرسي. حزب الله كه از لبنان مقابل صهيونيست دفاع ميكند، تروريست است؟!!! حشد شعبي عراق كه با داعش عربستاني و قطري و اردني و ... ميجنگد، تروريست است يا انصارالله يمن كه با متجاوزان سعودي و اماراتي و سوداني ميجنگد. سران احمق اعراب چرا با صهيونيست نميجنگد؟ ايا ايران دشمن شماست؟!! به كداميك شما حمله كرده؟ تمام حوزه جنوبي خليج فارس متعلق به ايران بوده كه با توطئه انگليس خبيث و امريكا از ايران جدا شد.
  • فریدون IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    18 4
    درود وسلام برجمهوری اسلامی ودست اندرکاران آن ، همانطوریکه رهبر پیش بینی کرد آمریکا افول پیداخواهد کرد ، ما داریم به وضوح میبینم که درهمین چندروز اخیرآمریکا چقدردرجامعه جهانی رسوایی به بار آورده ، حال باید مسولین بهانه بدست دشمن ندهند # توپ درزمین آمریکاست