به گزارش همشهری آنلاین، در میان کتب متعددی که نحوه مصاحبهگری را به خبرنگاران و اهالی رسانه میآموزد، این کتاب برای اولین بار، توصیههایی کاربردی به طرف دیگر این معادله یعنی مصاحبهشوندهها ارائه میدهد.
در این کتاب برای همه کسانی که به نوعی سر و کارشان به رسانهها و خبرنگاران میافتد، یک چارچوب عملیاتی و قابل پیادهسازی ارائه شده که کیفیت حضور آنها در خروجی رسانهها و به تبع اعتبار و شهرت آنها و سازمانشان را افزایش میدهد.
سیاستمداران، مدیران، سخنگوها، مدیران روابط عمومی، مشاوران رسانهای و به طور کلی همه کسانی که در معرض مصاحبهها و سوالات خبرنگاران و روزنامهنگاران هستند یا مسئولیت طراحی سیاستگذاری رسانهای مرتبط با ارگانها و سازمانها دارند، مخاطبان اصلی این کتاب هستند. خبرنگاران، روزنامهنگاران و مخاطبان رسانهها هم با مطالعه این کتاب دید تازهای به مقوله مصاحبه پیدا میکنند.
به عنوان فردی که قرار است طرف مصاحبه رسانهها باشد، این کتاب نکاتی به شما میآموزد تا بتوانید عملکردی بینقص ارائه کنید، سوالات را پیشبینی و مدیریت کنید، پاسخ سوالات دشوار را بدهید، در بحرانها از اعتبار خودتان و سازمانتان محافظت کنید و در نهایت طوری ظاهر شوید که رسانهها باز هم سراغتان بیایند. کتاب در یازده فصل تدوین شده است که در هر یک از این فصول به یکی از ابعاد مختلف مصاحبههای رسانهای اختصاص دارد.
نویسنده انگلیسی این کتاب، الن استیونس، متخصص رسانه، روابط عمومی و تبلیغات و یک برنامهساز رادیو-تلویزیونی است. او در چهل سال گذشته در سمتهای مختلفی در حوزه رسانه و روابط عمومی ایفای نقش کرده و کسبوکارهای مهمی را راهاندازی کرده است. استیونس در مقطعی، مشاور رسانهای کابینه انگلستان بوده و در تیم رسانه رویدادهای بزرگی همچون المپیک حضور داشته است. استیونس صاحب تالیفات متعددی در حوزه رسانه، تبلیغات و برندسازی است و به عنوان متخصص این حوزه در کنفرانسهای متعددی در سراسر جهان از جمله ایران سخنرانی کرده است.
عباس رضایی ثمرین مترجم این کتاب سالها سابقه روزنامهنگاری مکتوب، آنلاین و تصویری دارد و در مجموعههای مختلف دولتی و خصوصی به عنوان مشاور رسانهای ایفای نقش کرده است. چاپ دوم کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم؟» در ۱۱۹ صفحه و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان از سوی انتشارات ثانیه، روانه پیشخوان کتابفروشیها شده است.
نظر شما