دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رافائل نادال برای چهارمین بار پیاپی قهرمان تنیس اوپن فرانسه شد.

در تنها تورنمنت منحصر به فرد هر فصل تنیس که فدرر در آن مدعی نیست، نادال اسپانیایی توانست در سه ست و با نتایج 6 بر 1، 6 بر 3 و 6 بر 0 بر وی فائق آمده و بدین ترتیب به رکورد بیورن بورگ سوئدی که در سالهای 1978 تا 1981 در پاریس قهرمان شده بود، دست یابد. فدرر باید باز هم برای قهرمانی در زمین شنی انتظار بکشد. حالا نادال برنامه دیگری در پیش رو دارد.

بورگ سوئدی در مجموع شش بار به قهرمانی رولاند گاروس رسیده است، آن‌هم فقط در هشت بار شرکت در این رقابت. گرچه به نظر می‌رسد شکستن این رکورد هم برای نادال کار چندان مشکلی نباشد، چرا که این تنیسور 22 ساله در چهار بار شرکت در این تورنمنت به چهارمین قهرمانی دست یافته است!

فدرر در پایان این مصاف به خبرنگاران گفت: " این طور شکست خوردن خیلی سخت است، اما در پایان فرقی نمی‌کند که چگونه باخته‌ای. باخت باخت است." نادال با این پیروزی مکان دوم خود در رنکینگ جهانی را حفظ کرد. او پس از بازی گفت : "بهتر از این نمی‌شد. بازی من نقص نداشت."

حالا فدرر پس از این پایان تلخ، تورنمنت روی چمن و ویمبلدون را پیش رو دارد. جایی که او همان چیزی است که نادال روی زمین شنی است : غیر قابل شکست.

لازم به ذکر است که در بخش زنان نیز آنا ایوانوویچ به قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

کد خبر 54359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز