سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

پروازهای اورژانس هوایی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد که به دلیل وجود مشکلات ناشی از ارتفاع دکل مخابراتی در مسیر کریدور پرواز بالگرد از ۳۱ مرداد متوقف شده بود، با رفع مشکل از سه‌شنبه چهارم شهریور برقرار شد.

اورژانس هوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: با توجه به این‌که نصب دکل ۴۸ متری در کریدور پروازی بالگرد اورژانس هوایی گناباد مخاطراتی ایجاد کرده بود، شرکت مخابرات متعهد شد با کاهش ارتفاع این دکل مشکل را برطرف کند که طی چند روز گذشته با کاهش ارتفاع دکل به ۲۴ متر و رفع مشکل، پروازهای بالگرد اورژانس هوایی گناباد دوباره برقرار شد.

دکتر جواد باذلی ادامه داد: دکل بی. تی. اس شبکه تلفن برای رفع مشکل پوشش مخابراتی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در این مکان نصب شده بود که نشست و برخاست بالگرد اورژانس هوایی را به مخاطره انداخته بود. با توجه به موقعیت این شهرستان در جنوب خراسان رضوی و نقطه معین امدادرسانی منطقه‌ای، اورژانس هوایی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای ارائه خدمات امدادی به مردم، بیماران و مصدومان حوادث جاده‌ای و در زمان بحرانی است.

وی افزود: اورژانس هوایی گناباد از آغاز فعالیتش تاکنون ۳۰۰ ماموریت و هر ماه بطور متوسط ۱۵ عملیات امدادی توسط بالگرد انجام داده است. امداد و انتقال مصدومان و بیماران به بیمارستان بهلول گنابادی، بیمارستان‌های مشهد و امدادرسانی هنگام حوادث طبیعی مانند سیل در سیستان و بلوچستان از عمده‌ترین ماموریت‌های انجام‌شده توسط اورژانس هوایی گناباد است.

اورژانس هوایی گناباد مجهز به یک دستگاه بالگرد BK۱۱۷ به عنوان پرنده غیرنظامی تخصصی و مجهز امداد تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری از مرکز گناباد در محدوده شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، فردوس، خواف، بجستان، رشتخوار و مه‌ولات در جنوب خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی، از تیر ماه ۱۳۹۷ فعال شده است.  

فوریت‌های پزشکی گناباد با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان قرار دارد.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد هستند و به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

کد خبر 543544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha