جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در زمینه تخریب عرصه‌های طبیعی این استان به سودجویان هشدار داد و گفت: این یگان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

منابع طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حلیمی، سه‌شنبه چهارم شهریور اظهار داشت: این یگان امسال ۱۸۸ گزارش مردمی تخریب و تصرف، برداشت گیاهان دارویی، تعلیف و چرای غیر مجاز از طریق سامانه ۱۵۰۴ دریافت کرده است. از این تعداد به ۵۸ گزارش رسیدگی شده که ۳۵ گزارش آن منطبق با واقعیت و ۱۳۰ گزارش دیگر هم در حال رسیدگی و بررسی است.

وی با بیان این‌که سطح پرونده‌های تخریب و تصرف گزارش‌های مردمی پس از رسیدگی اعلام می‌شود افزود: با توجه به تنوع و گوناگونی گزارش‌ها نمی‌توان آمار دقیقی در این مورد بیان کرد. شهروندان هر گونه حریق و تخریب و تصرف افراد سودجو در اراضی مرتعی و جنگلی خراسان شمالی را با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی در این خصوص انجام شود.

حلیمی، حفاظت و حراست از منابع طبیعی را یک وظیفه عمومی خواند و از مردم و طبیعت دوستان خواست تا ضمن مشارکت در امر حفاظت از منابع طبیعی، هرگونه تخریب و تصرف به عرصه‌های ملی و طبیعی و قاچاق چوب را با سامانه تلفنی یگان حفاظت منابع طبیعی استان در میان بگذارند. سامانه ۱۵۰۴ از سال ۱۳۹۲ با هدف حفظ منابع طبیعی و خدادادی در کشور راه‌اندازی شده و و در واقع پل ارتباطی بین طبیعت دوستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴درصد آن در روستاها زندگی می‌کنند.

کد خبر 543482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha