سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

مرز تیله‌کو در شهرستان سرپل ذهاب هم‌مرز با منطقه گرمیان اقلیم کردستان عراق است و قرار است بازارچه مرزی در این منطقه برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و عراق راه‌اندازی شود.

مرز تیله کو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استاندار کرمانشاه با تاکید بر تسریع در بازگشایی بازارچه مرزی تیله‌کو، گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی رسمی فرصتی برای رونق معیشت مرزنشینان و گسترش مبادلات تجاری است که امنیت پایدار، اشتغال‌زایی و درآمدزایی را به همراه دارد.

هوشنگ بازوند در نشست هماهنگی بازگشایی بازارچه مرزی تیله‌کو که با حضور شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اقتصادی و مسئولان اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت مناسب مرز تیله کو برای توسعه تجارت و مبادلات مرزی، اقدامات لازم برای اجرای زیرساخت‌ها انجام شده و خوشبختانه تاسیسات آب و برق و ابنیه گمرکی و انتظامی، باراندازها، فیبر نوری، باسکول و ساختمان اداری این بازارچه آماده شده است.

وی افزود: با بازگشایی بازارچه تیله کو بار ترافیکی مرز پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای پیشرو و فعال در امر صادرات کاهش می‌یابد و سبب تسهیل و تسریع در انجام فرآیندهای تجارت می‌شود.

بازوند با بیان اینکه بازگشایی تیله‌کو  یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است گفت: هفته آینده کارگروه ویژه مرزها تشکیل و گمرک، مرزبانی و سایر نهادهای مرتبط نیز ظرف مدت یک هفته در بازارچه مستقر خواهند شد.

 وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی مکلفند زیرساخت‌ها را تکمیل کنند و از مسئولان اقلیم کردستان عراق هم انتظار داریم سازو کارهای تکمیل تاسیسات و زیرساخت‌ها را پیگیری و تا ۲۰ شهریور اجرا کنند تا در بازگشایی این بازارچه تسریع لازم صورت گیرد.

کد خبر 543467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha