پزشکان بیمارستان شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کردند نتیجه آزمایش آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان در روسیه بیانگر مسموم شدن او است.

Navalny

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینترفاکس بیمارستان شاریته در برلین پایتخت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروهی از پزشکان بلافاصله پس از ورود بیمار او را معاینه کردند. نتایج بررسی‌های بالینی بیانگر مسمومیت با ماه‌ای گروه مهارکننده‌های کولین استراز است. این ماده خاص تا به حال ناشناخته بوده اس و بررسی‌های جدیدی در دست انجام است. اثر این سم از نوع مهارکننده کولین‌استراز در بدن به طور مکرر از جمله در آزمایشگاه‌های مستقل تایید شده است.»

ناوالنی در حال درمان با آتروپین است و بیانیه بیمارستان می‌گوید پیامد این بیماری نامعلوم است و امکان ایجاد عوارض به خصوص در دستگاه عصبی را در حال حاضر نمی‌توان رد کرد.»

بر اساس گزارش‌ها ناوالنی در حالت اغمای مصنوعی است، اما خطر فوری جانش را تهدید نمی‌کند.

«مهارکننده‌های کولین‌استراز» ترکیبات طبیعی و مصنوعهی هستند که هم در ترکیب مواد سمی و هم در داروهای مورد استفاده در عصب‌شناسی و روانپزشکی وجود دارند.

ناوالنی در ۲۰ اوت در هنگام سفر هوایی از شهر تومسک در سیبری به مسکو بیمار شد. هواپیمای حامل او در فرودگاه شهر اومسک فرود اضطراری کرد و در نهایت در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شد. پزشکان روس در آن هنگام گفتند اختلالات سوخت‌وساز علت اصلی بیمار ناوالنی است.

ناوالنی دو روز بعد به آلمان منتقل شد و در بیمارستان دانشگاهی شاریته بستری شد.

الجزیره هم گزارش داد سخنگوی آنگلا مرکل نیز روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:‌  «گمان می‌رود شخصی به طور وخیمی آقای ناوالنی را مسموم کرده باشد- متاسفانه در تاریخ اخیر روسیه نمونه‌های مشابهی رخ داده است، بنابراین جهان این گمان را بسیار جدی می‌گیرد.»

به گفته این سخنگو پلیس برلین و ماموران فدرال در بیمارستان مستقر هستند.

کد خبر 543382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha