یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور، جزئیات آزمون سراسری امسال دانشگاه‌ها را اعلام کرد

حسین توکلی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: آزمون سراسری سال 87 بر اساس برنامه زمان بندی شده، صبح و بعد از ظهر روزهای پنج شنبه ششم، جمعه هفتم و صبح شنبه هشتم تیر در 368 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این جدول زمان بندی شده، آزمون علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ششم، آزمون هنر بعد از ظهر این روز، آزمون علوم تجربی صبح جمعه هفتم، آزمون زبانهای خارجی بعد ازظهر این روز و آزمون علوم انسانی صبح شنبه هشتم تیر 1387 برگزار می شود.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال 87 در یک مرحله برگزار می شود و داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه در یک نیم روز به پرسشهای عمومی و اختصاصی مربوط به خود پاسخ می دهند.

توکلی شمار کلی متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 87 را یک میلیون و 344 هزار و 978 نفرعنوان واضافه کرد: ازاین رقم،317 هزار و 905 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 458 هزار و 842 نفر درگروه آزمایشی علوم تجربی، 516 هزار و 618 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی،32 هزار و 526 نفر در گروه آزمایشی هنر و 19 هزار و 87 نفر در گروه آزمایشی زبانهای خارجی متقاضی شده اند.

وی افزود: در آزمون سراسری سال 87 به داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، تجربی، انسانی و زبانهای خارجی اجازه داده شده بود در صورت علاقمندی به شرکت در گروه آزمایشی هنر، تمایل خود را در کارت تقاضا نامه ثبت نام مشخص کنند که 34 هزار و هفت نفر از این چهار گروه، تمایل خود را برای شرکت در آزمون هنر نیز اعلام کرده اند.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر این اساس با توجه به آمار واقعی متقاضیان گروه آزمایشی هنر که 32 هزار و 526 نفر است و احتساب آن با آمار علاقمندان دیگر گروه های آزمایشی در مجموع 66 هزار و 533 نفر در آزمون هنر شرکت می کنند.

توکلی افزود: همچنین به داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و هنر اجازه داده شده بود در صورت علاقمندی به شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبان خارجی، تمایل خود را در تقاضانامه ثبت نام مشخص کنند که 127 هزار و 566 نفر از این گروه ها، تمایل خود را برای شرکت در آزمون زبانهای خارجی نیز اعلام کرده اند.

وی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به آمار واقعی متقاضیان شرکت در آزمون زبان‌های خارجی که 19 هزار و 87 نفر است واحتساب آن با آمار علاقمندان دیگر گروههای آزمایشی، در مجموع 146 هزار و 653 نفر در آزمون زبانهای خارجی شرکت می کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1387دوشنبه و سه شنبه 3 و 4 تیر در 387 شهرستان و بخش کشور توزیع می شود.

دکتر حسین توکلی افزود: علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1387، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و برگه راهنمای حوزه های امتحانی نیز توزیع می شود.

وی گفت: با توجه به این که آزمون هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه، جداگانه برگزار می شود، داوطلبان برای حضور در جلسه هریک از این گروه ها باید کارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمایشی مربوط را همراه داشته باشند که بر این اساس یک میلیون و 506 هزار و 551 کارت ورود به جلسه امتحانی صادر خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: هر یک از داوطلبان برای دریافت کارت ورودی باید شخصا به حوزه توزیع کارت مربوط مراجعه کنند و ارائه کارت ملی یا شناسنامه عکس دار یا هر نوع کارت شناسایی عکسدار معتبر الزامی است.

توکلی گفت: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند باید هنگام دریافت کارت ورود به جلسه امتحانی گروه اصلی خود، کارت ورود به جلسه آزمایشی دوم یا سوم را نیز دریافت کنند.

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری 1387 از 16 آذر تا 10 دی به شکل اینترنتی انجام شد و هریک ازداوطلبان مجاز بودند بدون توجه به نوع دیپلم (نظام قدیم) یا نوع گواهینامه پیش دانشگاهی برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی داوطلب شوند.

کد خبر 54338

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز