فرمانده انتظامی کرمان از دستگیری بزرگ‌ترین باند سرقت اطلاعات اینترنتی، توسط پلیس فتای کرمان خبر داد.

پليس فتا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار عبدالرضا ناظری گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.  

فرمانده انتظامی کرمان گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مال‌باختگان از طریق دریافت پیامکی با این عنوان آگهی شما در سایت دیوار، شیپور و... ثبت شد لطفاً برای دریافت خبرنامه سایت یا تمدید اکانت خود در سایت مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی واریز کنید، به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، از حسابشان مبالغی به‌صورت غیرمجاز برداشت‌شده است. با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان ۷ نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که سرباند آن‌ها در این زمینه سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک کشف‌شده و بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد، متهمان با استفاده از ۸۳ سیم‌کارت و حساب‌های متعددی که برای جلوگیری از شناسایی، اجاره کرده بودند، اطلاعات بانکی یک هزار و ۲۶۵ فقره شماره کارت‌بانکی را از سراسر کشور به دست آورده و اقدام به برداشت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به‌صورت غیرمجاز کرده‌اند.

کد خبر 543322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha