نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از پایان ۷۰ روز اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با وعده خلع ید مالک شرکت خبر داد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، کارگران نیشکر هفت‌تپه ۷۰ روز است برای دریافت حقوق و مزایای خود و همچنین خلع ید مالک این شرکت که در جریان خصوصی‌سازی شرکت آن را خریداری کرده بود، در شهرستان شوش اعتصاب کرده بودند. هفته قبل با پیگیری نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و دستور آیت‌الله رئیسی (رئیس قوه قضائیه) حقوق معوق اردیبهشت و خرداد امسال به آنها پرداخت شد. در جریان سفر اخیر نمایندگان مجلس که برخی از آنان عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای بودند، به کارگران وعده داده شد خواسته اصلی آنان که همانا خلع ید مالک فعلی است، به زودی محقق می‌شود. به گفته نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با این وعده کارگران به اعتصاب ۷۰ روزه خود پایان دادند.

مجتبی یوسفی امروز در پیامی که صفحه اجتماعی خود نوشت: «پایان اعتصاب ۷۰ روزه کارگران نیشکر هفت‌تپه، به لطف خدا و پیگیری مستمر ما به خصوص سیدنظام موسوی، احمد نادری و علی خضریان، اعتصاب کارگران با وعده خلع ید اسدبیگی‌ها و پرداخت حقوق معوقه پایان یافت. مصادف شدن پایان اعتصاب و ماه محرم پیام روشنی دارد: ظلم پایدار نیست».

همچنین احمد نادری دیگر نماینده‌ای که به شدت موضوع کارگران نیشکر هفت‌تپه را پیگیری کرد، در صفحه اجتماعی خود نوشت: «در جمع کارگران هفت‌تپه حضور یافتیم تا در مورد اقدامات انجام شده در سه هفته اخیر همفکری کنیم. بحث حقوق‌های معوقه تقریباً حل شده، تمدید دفترچه بیمه تا آخر سال انجام شده و الان بحث بر سر خلع ید از مالک فاقد اهلیت است. از کارگران خواستیم اعتصاب را شکسته و ادامه کار را به مجلس بسپارند».

واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به یک مجموعه تخصصی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: پیگیر واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به یک مجموعه و نهاد تخصصی هستیم. 

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر سیدنظام‌الدین موسوی و احمد نادری در سفر به شوش با کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه دیدار و گفتگو کردند. در این سفر که جمعی از کارشناسان دیوان محاسبات حضور دارند مشکلات و روند واگذاری این شرکت مورد بررسی قرار گرفته ضمن آنکه سوابق مالی شرکت نیشکر هفت‌تپه براساس استنادات موجود مورد حسابرسی و بررسی قرار خواهد گرفت. در دیدار اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه اعلام کردند که به محل کار خود باز می‌گردند.

بیش از ۲ ماه است کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، استان خوزستان در اعتراض به توجه نشدن به مطالبات صنفی دست به تجمع زده‌اند. این طولانی‌ترین تجمعات کارگری در ایران است که معترضان به شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی متوسل نشده‌اند. مرداد ماه امسال نیز جمعی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری مشکلات کارگران این شرکت به شوش سفر کردند.

کد خبر 543119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha