سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کودکان ۱۲ ساله و بزرگتر هم باید با همان شرایط بزرگسالان ماسک بزنند، اما در کودکان بین شش ماه تا ۱۱ سال ماسک زدن بر اساس رویکردی بر اساس خطر است

mask

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بر اساس سندی در وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت و یونیسف در تاریخ ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) منتشر شده است، کودکان ۱۲ ساله و با سن بالاتر به خصوص باید هنگامی که رعایت فاصله یک‌متری از دیگران امکان ندارد و در مناطقی که انتقال گسترده ویروس وجود دارد، ماسک بزنند.

به گفته این دو سازمان ماسک زدن در کودکان شش ماه تا ۱۱ ساله بستگی به شماری از عوامل دارد، از جمله شدت سرایت ویروس در منطقه، توانایی کودک در استفاده از ماسک، دسترسی به ماسک و نظارت کافی بزرگسالان.

 اثر بالقوه ماسک زدن بر یادگیری و رشد روانی- اجتماعی کودکان هم باید مورد توجه باشد و همچنین تماس‌های کودک با افراد در معرض خطر بالای دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹ نیز نقشی در این مورد ایفا می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف همچنین می‌گویند ضرورتی برای ماسک زدن کودکان پنج ساله و کوچکتر با توجه به مسائل ایمنی ومنافع کلی کودک وجود ندارد.

به گفته این دو سازمان بررسی‌ها نشان داده‌اند که کودکان بزرگتر نسبت به کودکان کمسن‌تر بالقوه نقش فعالتری در انتقال ویروس کرونا دارند، اما هنوز داده‌های بیشتری برای درک بهتر نقش کودکان و نوجوانان در انتقال ویروس کرونا عامل کووید-۱۹ مورد نیاز است.

سازمان جهانی بهداشت برای نخستین بار در ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) به مردم توصیه کرد در مکان‌های عمومی برای کاهش انتشار ویروس ماسک بزنند، اما راهنمای خاصی در این مورد برای کودکان منتشر نکرده بود.

از هنگام شناسایی نخستین مورد کووید-۱۹ در سال گذشته بیش از ۲۳ میلیون نفر دچار عفونت با ویروس کرونا گزارش شده‌اند و حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر به علت این بیماری درگذشته‌اند.

کد خبر 543000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha